madkullensislandshastar

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av paula Johnsson - 6 juni 2012 06:35

...händer här ju grejer?!

De va som Kicki sa i går på telefon...Herregud Paula..här är jag inte på gården på två dar och här händer en HIMLA massa!!!

Jo, nu är det så gott folk efter ett par års velande hit och dit, så är faktiskt Thruma hux flux såld!!

Till Eva som vart intresserad av Thruma i säkert fyra år..

Nu blev det så och snabbt fick det gå,annars hade jag ångrat mig igen!!


Så nu snabbt och lätt, körde jag och Henrik upp lilla Thruma till Småland i Måndags och vi säger verkligen Tack till Thruma för alla underbara år vi fick tillsammans med dig och dina föl och vi önskar er lycka till i framtiden, Eva med familj och Thruma och gömmer det sig en liten Magni bebis därinne, kommer den bebisen att återvända till Madkullen.   


Och i och med detta här då...så innebär det att lilla Tritla som först var tänkt att bli här på foder nu kommer stanna, och det konstiga är att när jag fick lite tid över i bilen under resan,så känner jag ju efter och helt plötsligt slog det mig...ja, eller jag har känt det ett tag...är hon verkligen dräktig??!!


Det känns inte så!

Sakt och gjort,arrangerar nere från Småland folk till gården..närmare bestämt Henriks dotter Natalie. (Tack för hjälpen!)..hem till gården...vetrinär på plats och Nej...min känsla var rätt!


Det är inget föl där!

Snopet men samtidigt...nu...igångsättning!

Skor på igår och kondition har fröken redan sen innan och magen behöver jobbas bort, så japp!!

Upp o hoppa!

 

Och inte nog med det...idag hämtas lilla Vala till Madkullen..

 

Mer om henne sen..


Så välkommen Tritla...igen!

Och Vala!

Kram på er/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards