madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av paula Johnsson - 4 juni 2012 05:43

Ja,Danmark har ju gästat oss i helgen igen,två "Mammor" och två döttrar har ju vart här över helgen  och turen har de ju då med sig att dels få kalasväder och dels att få beivttna dom här söta varelserna som växer så de knakar..

   

Nu är de liksom ute och springer i gården,jag själv får liksom inte mycket gjort på gården för jag bara svimmar varje gång jag går förbi..typ ..va va det för supersött??!!!


Danskar har som sakt gästat oss för en helhelg igen och turerna var många och Lördagens ridtur gjordes det plats för fler ridsugna gäster som anlände till Madkullen.

Bilderna är klickbara för större storlek..

                           

Även eftermiddagen bestod av tur, då vilade sig danskegänget och en del hästar med ...jag red Thruma dagen till ära, det var längesen må jag säga som jag ledde en tur med henne..

             

Varmt välkomna tillbaka alla!

På efermiddagen bjöd vi med våra Danska vänner på betesutsläpp   


Jo, som sakt det är ju ett evigt planerande och det är inte mindre planerande nu när jag sticker  till Island dryga månaden mitt i skolavslutningar,turer och griserier...


Katla och Thruma har ju som bekant vart hos farbror Magni, men Katla var inte speciellt glad i detta så henne har vi plockat ut,Thruma är dock betäckt, men sen var det ju då meningen att Gloria skulle vart hos Magni, men nu då när unge herre Isingur vart runt på gården och härjat så måste stona ultraljudas först för att se hur de ligger till och det kan göras först när jag kommer hem.


Så därför kom jag på den giniala idèn att varför inte låta Magni gå på en ordentlig vila med småkillarna?!

Innan eventuell igångsättning för tävlingar och för att underlätta för Henrik med jobb på gården och framför allt för att ge Magni en underbar sommar!!


Tack Åsa för att du lånade oss hagen som är mer än ljuvlig!!


Och ja, denna vekan består i mycket packning samt planering och skolavslutningar och kanske lite jordgubbar.  


Planeringen lutar åt att kanske Henrik skall ner och hälsa på mig på Island och göra oss sällskap för Landsmot,stora folkfesten/tävlingarna på Island som i år hålls i Rejykavik.

Hade vart så kul om det går att genomföra!


   Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards