madkullensislandshastar

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av paula Johnsson - 16 juni 2012 09:04

Ja, alltså jag ramlar ju in här på Island mitt i alla högtider...igår va det visst Jònsmessuhàlid...som typ är midsommar, men firas just i Hòfsos i två helger!

Typ lite förfest här i byn!!

Känns dock lite konstigt att inte vara hemma över midsommar nästa helg...plockar ju alltid blommor med min lilla docka...(Oj...hon va visst 13) Ja, men ni vet...dom är ju små dockor alltid...eller?


Dagtid i går var det självklart hästträning..som alltid får man ju en favvo..min heter Heimur!


Egentligen är det SIljas (Johanns dotters) häst.

(.Silja är för övrigt hemma på Hòfsos ett tag nu,vi känner varann sen innan..jobbade en del förra gången jag var här tillsammans och hon har vart med en del på de turerna jag vart på..jag har ju dock inte varit häär just denna tiden på året annars har jag nog prickat in alla nu..)


Så go häst...Ung.. 6 år..inte mycket riden...passaktig...o helt underbar...

Påminner faktiskt mycket om Ràk i sitt psyke då hon kom till oss första gången (Alexandras häst)

Oj så mycket jobb jag la ner på den hästen..


Man kunde inte varken röra sig i sadeln,prata med någon eller knappa andas förrän hon satte av i sken...

De hände en  hel del med Ràk då hon var hos oss...blev lite lugnare så att säga..lärde sig att inte hela världen rasa om det ändrade sig något..och att förtroendet satt i människan..

Ja, lik henne i sättet det är han..jobbat med han nu i Fem dagar och det har gett resultat..första ridturen råkade jag...ja, ni vet lite i snuvtider på stormiga Island...snurvla till till lite...Ja, herregud!

Men jag lever gott folk!  

Man ser ju också likheter med en viss herr Stigandi...liksom bara nästan bajsar ner sig för att vi kommer med en grön borste i stället för en röd...som vi brukar...


Ja, hellegud! Tror "lille"  (Typ 1,50 i mankhöjd) skulle kunna passa i på Madkullen!  

 

I övrigt var det mycket longering i går..liet ridning..skoningar...

 

Och så lite avbrott..

Här kommer en liten hästflock travandes förbi vallandes av traktorer..hundar ,gubbar och bilar....??!! Öhhh?

     

Ja, dom skulle väl byta hage eller nåt...


Kvällen bestod i grillat lamm...Mmmmm,Elsa gör ju bara bästa maten!

Nu var det visserligen Gatli,(Sonyas (Johanns andra dotters) man) som grillade de.. ...

men Elsas mat övervinner ju allt!

Trevlig kväll blev det och kvällen till ära fyllde dessutom Silja 25 år, Grattis!

Vill ni kika vad Johann har för turer att erbjuda på Island, så kan ni gå in på www.jfhestar.is




Nu är det en ny träningsdag! 

Hoppas ni har det bra där hemma,Madkulla/Islands-Paula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards