madkullensislandshastar

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av paula Johnsson - 7 juni 2012 06:50

Ja, i går var det en lååång resa, vi är iof vana jag och Henrik...iof..alltså förkortning av i och för sig...min dotter säger att man inte kan skriva förkortningar när man är över 40?!???  


Hmmm..Är det åldersrelaterat?!


Ja, ni vet, man blir som man umgås...mestadels håller jag ju i hop med mina tonårsstalltjejer...för evigt ung..eller vad säger man?

Dom e roliga dom små?!

I vilket fall som helst...Vala hämtades hem och allt gick så bra så...hon skall verka mestadels i avel och vi vet inte så mycket om henne än, så mera info...(kom det igen?) lämnas om denna damen efter Islandsresan..

Ska jag rida till alla hästar på Island, så får jag nog ordning på lilla Vala med..  


Ja, och nu till de gamla tingen?!

Ni som känner mig, vet ju att jag älskar gamla saker   och dess värde!


Det är rätt ofta faktiskt som  jag stannar till vid olika ställen för att fråga...typ,e den möjligtvis till salu..

Alltså jag kan med de mesta!?


Sakt och gjort..grejen e denna, att denna "saken" åkte vi förbi även förra helgen då vi var och hämtade en trappa långt ner i Kristianstad och en gammal mjölkkärra...150 kr..sicket klipp!!!

Sen att man åker 60 mil också..ja, ja...passar på att planera i bilen,så det blir det väl värt?!

   

Trappan skall ställas i ordning ite och så...men ni ser ju  att det ser ut som den hört till kaffestugan hela tiden va?

 

Så bra!

Ja,då med detta andra då va?

Även där var det en liten kärra, jo, vi stanna till, fråga och bad..jajemän,ni får köpa den!

Hurra!


Ja, lilla Vala fick lära sig direkt hur det kan va på Madkullen...lite "Crazy"?

Hon fick alltså dela transport med en skottkärra från 1800-talet!

 

De gick så bra så..och tänk er denna med liten blomma på?! Me like!

 


Utsläppet till de andra gick så bra så..

 

Gloria fick lite halvspader av glädje...

     

Saga är så vacker!

 

Tritla brydde sig föga...

 

Ligan...

Katla och Saga markera rejält om vem som bestämde i hagen..

 

Och Vala...hon fatta direkt!

 

Vi säger Välkommen till Madkullen Vala!

 


Det blev en sen kväll, men promenad med djuren och skötsel skall till ändå..

   

Ha en bra dag gott folk/MadkullaPaula




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards