madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av paula Johnsson - 13 juni 2012 08:52

Ja,många hästar,det vet vi ju finns på Island..och igår hade vi hand om en del av dem..

Här föses de in..de är ju väldigt sällan man hämtar sin häst i grimma på Island..

 

Jag hann med attt räna 4 st och sammanlagt hann vi med 12 hästar,jag,Johann och Johanns son Fridgeir.

De va allt från dubbellongering till passtaktighetsträning till konditionsträning och i gångsättning.

De flesta av just dessa hästarna är bara 5-6 år, och ridna kanske 10-15 ggr.

En del är lite på tårna men som alltid av Johanns uppfödning mycket bra hästar!


Lite annat kom ju emellan som det alltid gör..

Här är vi i sto hagen och skall hämta hem ett sto med föl...

 

Visst är här vackert...

     

Helt magiskt,det här är verkligen upplevelser och erfarenheter som jag bär med mig hela livet sen.


Sen hamna vi i hingsthagen,hingstarna skulle till det stora stallet Hof,som Johann ägde förr ,där skulle de verkas och avmaskas inför utsläpp på stooora beten...

Dom e lite roliga, för som sakt avsaknad av planering är det väldigt ofta på Island har jag lärt mig...här tar man det lite som de kommer....

Så här står vi  helt plötsligt,Jag,Johann och Fridgeir i hingsthagen och hipp snapp, så finns det helt plötsligt 4 pers till och en stooor hästtransport..Skall vi få in 8 unghingstar lite smått galna i den???

Jajemän,de börjar fösas och föras...

 

Men de kördes till slut i tre omgångar i allafall..

Ja,jag sov gott även denna natten som ni kan förstå..de händer en del på Island såoch på Madekullen så lite van e man ju..  

Nu bär det snart av till stallet...jag ligger ju i klockslag två timmar bakom er vetni..

 

Hej hopp/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards