madkullensislandshastar

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av paula Johnsson - 19 juni 2012 07:35

Ja dagen i går bestod i mycket hästträning och nu är det inte längre bara unghästarna som skall tränas from.i dag utan nu är de också hästar som skall sättas i gång inför Johanns sommarturer.

Här jobbar Johann med förtroendeövningar,det är en ära att jobba sida vid sida dagarna i ända med dessa fantrastiska hästamen.

 

Här kommer Fridgeir på an av hans vackra hästar som i övrigt är bror med Heimur.

 

Ja, ni kanske undrar...va gör hon då?


Jodå jag både rider och tränar hästar från marken...men jag kan ju inte be "Gubbarna" springa efter mig med kameran hela dagarna då blir här inte mycket gjort i Hòfsos.  

Men i går hann jag med både Heimur,Stigur,Fidla,Glampadis och Òfeig


Och jag kan säga att det är betydligt roligare att jaga hästar än får...I går hämtades fem nya hästar hem..

   


     

Och lite semester det har jag allt....Johann och Elsa tycker jag skall ta det lite lugnt...

Mitt över Johanns så finns det finastre badhus man kan tänka sig och här värmer de ju upp vattnet direkt från marken vetni...När man simmar där så känns det verkligen som man simar mitt ut i det öppna vattnet och den kalla luften mot det varma vattnet är helt magisk känsla,så har de ju självklart Heitapottur med ,som ursprungligen ju är från Island, med de riktigt varma källorna.

Blev inga bra bilder dock, får ta bättre en annan dag, så jag kan förmedla känslan till er....men den måste nog upplevas..

Blev inga bra bilder, ska fota mer därifrån så jag verkligen kan förmedla känslan därifrån till er...men tror den måsta upplevas..

 

I går var det dimmigt en bra bit in på förmidagen, men det är som man säger, man vet verkligen inte vad vädret har för överraskningar varje dag..

   

Ha en bra dag gott folk/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards