madkullensislandshastar

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av paula Johnsson - 15 juni 2012 08:12

Ja, dagarna består ju i hästräning och en utav dem jag tyränar nu är Stigur, en kille som var väldigt sprallig i början, men kanske riden bara ett par ggr.

NU dag tre har det redan hänt mycket, det är mycket dubbellongering och framåttänk,som alltid på Island, vilket jag anammar även hemma.

 

Det är verkligen en ära för mig att tillbringa dagarna med dessa hästamen,så enormt myvket kunskap och erfarnehet de bär med sig..

   

Fullärd blir man aldrig inom detta men jag tror att kunskapen jag får här på Island, det är andra gången jag är här och jobbar och säkert 6:e el 7:e gången jag är i landet,de ger mig nästan mer än alla mina dyra utbildningar tillsammans skall jag säga!

Här har vi Johanns son Fridgeir, gick sin Hòlar utbildning sist jag jobbade här och har goda arv att brås på med en far som i mina ögon är en legend!

   

O Ja, vackert är det på Island...Lite utav utesluten planering,kan ju höra hemma i vädret på Island.. 

Man vet verkligen inte från den ena stunden till den andra hur de ser ur, helt plötsligt blev det typ storm och superkallt, glad att jag har med mig min mössa kan jag säga!

     

Vinden avtog väl såsmåningom och "helt Plösligt" skulle vi valla in lite får...

LITE får??

Herregud, det var ju ett hundratal och hästar kunde vi inte andvända då de var en massa diken kors och tvärs....

Jag fatta ingenting somnvanligt...typ "Ingen aaaning"

Om vad som händer... men jag gjorde så gott jag kunde och fåren skulle in i dalen och föras bort från markerna vid Johanns nya gård...här ser vi en del av den..

 

Vi sprang och vi sprang..Herregud va får är dumma!

De är ju uppenbarligen inte som hästar...lika flockbenägna...vi har haft får så jag vet...Men typ "Poff" så är 19 får högt  uppe i bergen, en del på vägen och 27 st nere vid bäcken???

         

I bland körde vi bilen, tur de har en terängbil..  

Vi stannade bilen vid nåt tillfälle, då tror jag vi kunnat dricka 25 liter vatten efter språngmatchen, fyllde på flaskor från forsen, rena som bara renaste vattnet kan bli...runnit genom hela bergen och renat sig och ja...det var helt klart det godaste vatten jag någonsin druckit!

Fåren hamna efter mycket om och men på rätt ställe..Puh!!


Sen  tog vi en titt på alla unghästarna med..många fina hästar och sicket liv de lever i dalen...assså det går ju inte ens att förklara hur mycket mark de går på..och mår så fantastiskt bra!

 

Ja, här är verkligen magiskt vackert!

Här har vi lite bilder från byn Hofsos där jag bor...

       

Ha en bra dag alla/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards