madkullensislandshastar

Alla inlägg under september 2014

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...


Gården är såld och vi kommer att flytta.

Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara barn ,ungdomar och vuxna som verkligen förgyllt mitt liv illsammans med mig och våra hästar.

Ni kan dock hitta mig på madkullensislandshastar.bloggplatsen.se    om jag bloggar sen nångång..


Jag brinner verkligen för detta och det har varit fantastiska år som jag kommer bära med mig i all evighet.

Det går ju inte att räkna så många hästar man gått i genom och hur många kunder jag haft på gården men varenda en har för mig varit guld värd.

Det här är ett toppenjobb ,då drömmen varit att jobba med djur och människor och den förverkligade jag.

Det har varit 13 underbara år och jag skulle inte vilja ha något ogjort, men det är klart att rida 6-8 timmar varje dag i många, många år, sätter också stora krav på kropp och själ och nu känner jag att det är dags attvarva ner och göra något annat.

Jag kommer fortsätta att ägna mig åt Rolex och tävla,kursa och skogsrida och vem vet en dag får jag kanske upp lusten att börja blogga igen, ;-)

Förra helgen var vi på tävling och knep både en första och en andra plats..har haft ett litet uppehåll och nu var det dags att ut och svänga våra lurviga igen..

   


Vart vi blir av?

Jo, faktum är att allt blev klart först i förregår...vi flyttar till Mjöbäck, 35 minuters resa härifrån..

           

Våran gård här på Madkullen älskar jag, men att bara ha tre hästar från att ha haft 25-30 hästar, det är skillnad det...och nä...tror inte Henke orkar klippa gräset i hagarna sen...kort sakt gården blir för stor..så därför gör vi valet att byta plats..


Så här hamnar vi...MITT inne i skogen med bara fågelkvitter som grannar...

Ha det bra alla och stort tack för alla år!

Sror Kram...numera undertecknad som  "Lillaskogs-Paula"...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen.

James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.


Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktigt var i den form jag brukar (är lite mycket just nu)

och ni fick ha med er egen mat denna gången,  

Vi får väl se var vi mötas inför nästa kurs då vi står inför försäljning av gården.

                         

     

 

 

           

På återseènde, Paula


Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards