madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Nu ÄR det verkligen mycket!

Av paula Johnsson - 27 april 2009 19:49

Ja, mycket har hänt.

I Fredagseftermiddag bar det av på dansuppvisning med Josefine, avslutning med uppvisning och fika. Dom var superduktiga!


På Lördag morgon bar det av på Kurs i Veddige, hade katla med mig, var riktigt lyckat och mycket lärorikt!



Josefine var med som hästskötare ioch vi hade en underbar dag, var riktigt nöjd med katla!




Och vilken dag! Strålande solsken.

Tack Lisbeth för återigen god mat, gott sällskap och proffsigt mottagande.



Och tack självklart Johann som delar med sig av sina enorma kunskaper!`


På Söndagen kunde jag dessvärre inte vara med då jag har hypermycket arbete just nu, men det är också trevligt!

Här har vi ett glatt gäng från Varbergs ridklubb som ville ut i naturen.



Och även denna dag bjöd på strålande solsken. Nu börjar vi nästan bli lite bortskämda va?

Faktum är att lite regn nu hade varit superbra för gräsväxten nu , men det vågar man väl knappt yppa om.

Här har vi Gjafar med ryttare...



Blesa...



Perla...



Blesi....



Raudur...



Kjartan...



Thruma...



Birningur....



Stigandi....


Sandra var med och hjälpte till på Muska, men var är hon? Och Rjomi med ryttare? Nej jag tror min egen paparazzifotograf (Henrik) har missat dem?!

Ber om ursäkt för detta flickor. Turen var i allafall superlyckad och alla var nöjda och glada! 

Söndag eftermiddagen sedan stundade det till brölopp!

Jo, nu var det dags för Hrekkur att träffa två av sina flickor!

Tindra och Syrpa!

Här kommer han....



Spännande spännande och se om han är lika trevlig och gentlemannaaktig som förra året?1

Ja, det värkar så... vi börjar med lite gos och kel....


Och så showar vi lite... Glädjeskutt!



Sen flemar vi samtidigt som vi springer... de e mycke nu tycker Hrekkur!



Och sen var det dags förstår ni, Tindra var redo, och ja, Hrekkur va supersnäll.



Paus....



och mer show...



Syrpa var inte lika medgörlig så det tar ett par dagar för hennes bröllop, men annars är allt frid och fröjd med Hrekkur och hans damer.


Och vet ni... idag landade en ny häst på Madkullen.

Vi for till Uddevalla jag och Henrik i morse för att provrida en del och eventuellt byte mot Venus och lite andra affärer skulle göras upp och ja, det blev Mimir som flyttar hit, en stor supertrevlig silverbrun valack.

Så därmed stannar också venus på ett stall i Uddevalla och jag avvaktar till kanske hösten/ el. nästa år och ser om det dyker upp en eventuell tävlingshäst till mig och än så länge fortsätter jag med Katla.




Här hälsar vi på Drifa.




Mimir har nog aldrig sett en åsna förut? Eller vad tror ni?



Många vill hälsa.



Varit en händelserik helg och Måndag som ni förtår. I morgon kommer tandläkaren och skall kolla på någras tänder b.la Katla, Perla och Gjafar.

Jag själv är vrålförskyld och har nästan ingen röst alls så jag får köra teckenspråk på ridskolan i veckan tror jag.

Är sällan sjuk, men när jag blir så blir jag det rejält!

Kram Kram /MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

Lisbeth

29 april 2009 23:25

Tack själv Paula. Jag ska till Uddevalla i morgon. Säkrast att inte ta med hästtransport, eller vad tror du?
Ha en skön sommar

 
Ingen bild

MadkullaPaula

30 april 2009 20:08

Lämna du den hemma, det är livsfarligt att ta med den, den blir full i hästar när den kommer hem?! Ha de gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards