madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Regn i mängder och vilosöndag.

Av paula Johnsson - 5 oktober 2008 20:15

Herregud va vatten de kommit i natt, o nu på förmiddagen, har man uinte drunknat i hagen här på Madkullen förr så gör man la de nu!

Nu längtar jag efter vackra höstdagar med sol och sprakande färger, hösten är ju sååå vacker att va ute i naturen på.O rida så klart...

Solen tittade fram här lite i förmiddas i allafall lagom till jag skulle ge privatlektion.

Här discuterar vi lite tygeltag och ryttarkänslan samt hästens överlinje och nacke, hals.

Och faktumär att eftermiddagen varit lite av en vilodag, var längesedan jag hade en sån Söndag, lite mysigt i höstrusket.

Passade på att fota lite barn...

Tryckte in dom lite här och där, och sa nu leker vi att vi är hos fotiografen

Nej, Mamma inte utedass!

Jodå, det blir jättefint!!


Efter det hamna vi självklart i hagen...




Ha de gott/MadkullaPaula



 
 
Åsa

Åsa

7 oktober 2008 12:19

Fina bilder du har numer i din blogg vännen! det gör underverk med en bra kamera, så är det bara.

Diskutera du vidare med dina elever.

Kram kram

http://www.milasa.se

 
Ingen bild

MadkullaPaula

7 oktober 2008 16:45

Hej Åsa, javisst gör det skillnad med en "riktig" kamera, Hoppas allt är bra med er, Kram paula

 
Ingen bild

Lisbeth Z

7 oktober 2008 22:20

Vilka fina hästar du har Paula! Hur hinner du med? Kan jag få köpa en sågan klocka för här är dagen slut alldeles för fort. Eller är det jag som blivit saktfärdig på "gamal" da´r

 
Ingen bild

MadkullaPaula

8 oktober 2008 06:36

Nej Lisbeth, jag har allt sett hur du far runt, du har inte blivit saktfärdig!
jag tycker ändå inte mitt dygn hinner med, jag skulle vilja hinna med mkt mer, men försöker väl so alla att ta lite då o då, men jag är dålig på det!
Allt skall helst hända NU! Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards