madkullensislandshastar

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av paula Johnsson - 30 oktober 2008 16:11

Tre ston ultraljudade, tre ston dräktiga!!

Idag kom vetrinären och vi ultraljudade saga, Sina och Urvinda, och alla verkade ha tatt sig!

Kul!

Saga skall säljas, men två små föl får vi hoppas vi ser här till sommaren...

hittade lite bilder på venus med ett föl som dock inte fötts hos mig men...

Kolla steget!

Fint avelsto! Synd Stassa föddes så sent så venus ej kunde ombetäckas i år, men, ¨men, till sommaren så.....


Och en bild på fadern själv till Sinas föl!

Är så spänd på dessa färger, då Sina är född silversvart skäck, Hrekkur brun och Urvinda silversvart och Sproti, pappan till hennes föl Silversvart, det blir en silvrig sommar.... kanske....


Ha de gott/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 30 oktober 2008 11:54

Ja, igår Onsdag, bar det av på två till höstturer.

Tur nr. 1 var vi uppe vid våran lanthandel och köpte glass, vi får ju leka vi är på sommarläger..

Glassfrysen hade flyttat ut på lagret då jag tror glasssesongen börjar ta slut, men inte för oss...

Och tur nr 2 var den sista för läger nr 1. Louise och Malin, men mer ridning blir det ju snart tjejer, vi ses ju på ridskolan!

Vart sååå roligt att haft er här, längre än bara en lektion, och jag hoppas jag ser er på fler läger...

Här har vi Louise på bild, sista turen fick hon byta till Thruma då blesi hade tappat en sko.

Här har vi familjen Persson, snyggt uppradade och med hunden i knät.

Här är Tilda och kompisen Stina.

Här har vi bild även på fröken.

På kvällen stundade badtuna och grillat kött, poatissallad och div. såser, till lägermedlemmarna som var kvar...

Det var gott och varmt, för ömma ryggar och bakar....


På Torsdagen efter grötfruckost, bar det av på vår sista tur för detta lägret, då passade Tilda och mats på att byta lite hästar, och för vissa blev ju detta nya favoriten...

Eller hur Tilda, ja visst e Kjartan för go...

och Mats fick prova Blesi, ja, "det var ju som att åka bil"

Eller hur var det nu?

Rocken matchar ju bättre här....

Elin gillade sin häst Raudur och fick verkligen till tölten till slut...

Hästarna var lite skogstokiga i dag, speciellt Katla, kändes som att sitta på en kruttunna!

Måste vart kylan, hästarna blir pigga och glada i kylan.Och en del skogstokiga!

Ja, det har varit en go familj att ha på besök, och jag hoppas inte det var sista lägret för eran del... Och tack snälla för de fina orden i gästboken, de värmde.

Och jag måste ju säga att både jag och Hilda blev väldigt förtjust i eran femte familjemedlem....

Alltså när Hilda skulle pussas så fick hon ju in hela lillens huvud i mun!!

Ja, ser ju lite brutalt ut...

men asså TORE ger igen.....

Ska jag ha en hanhund nån gång, så vill jag verkligen han ska heta Tore, sååå gulligt!

Här har vi  delar ur familjen Tore.

FamiljenTore/Persson, jag och min familj önskar er varmt välkomna tillbaka och jag hoppas ni haft en skön vistelse här på Madkullen/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards