madkullensislandshastar

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av paula Johnsson - 5 oktober 2008 20:15

Herregud va vatten de kommit i natt, o nu på förmiddagen, har man uinte drunknat i hagen här på Madkullen förr så gör man la de nu!

Nu längtar jag efter vackra höstdagar med sol och sprakande färger, hösten är ju sååå vacker att va ute i naturen på.O rida så klart...

Solen tittade fram här lite i förmiddas i allafall lagom till jag skulle ge privatlektion.

Här discuterar vi lite tygeltag och ryttarkänslan samt hästens överlinje och nacke, hals.

Och faktumär att eftermiddagen varit lite av en vilodag, var längesedan jag hade en sån Söndag, lite mysigt i höstrusket.

Passade på att fota lite barn...

Tryckte in dom lite här och där, och sa nu leker vi att vi är hos fotiografen

Nej, Mamma inte utedass!

Jodå, det blir jättefint!!


Efter det hamna vi självklart i hagen...




Ha de gott/MadkullaPaula



Av paula Johnsson - 5 oktober 2008 10:32

I går var det Stigandis tur att inskolas, och ja, jag hamnade först.

Ledde väl sen i stort sett hela turen med han.

Han har lite dålig kondis än, men det skall vi nog ordna till, och sen är han lite halvsjåpig och ser lite spöken här och var, där jag hämtade han, sa de att han går inte att ha som ledarhäst, då han ej går över bäckar och dyl.

Det var inga problem kan jag lova, och ju mer vi jobbade desto bättre blev det, Stigandi gillar och jobba, och när han blir medveten om att han slipper hålla koll på allt, utan märker han kan slappna av och jag håller koll på läget, så var det kanon.

Jag gillar denna hästen!!!


Vart en lugn helg i övrigt, egentligen skulle det vart tävlingar, men de var inställda på Säve,, så jag satsar på tävling, 25-26 okt med katla i stället.

Det blev något av en kompishelg istället, huset vimlade av ungar med en tre-fyra kompisar och alla egna...

Det var ju inte dags för prisessor på is, redan kl 17, men ändock en prinsessa som visar teater, med kompisen  som också  heter Josefine, och lillbrorsan Ludvig.

I dag är det till att ge privatlektioner och sen  slappa lite i höstrusket, tända lite ljus och barar mysa, så du ser Tina, jag får mina små stunder.

Kram Kram MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards