madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Bara början....

Av paula Johnsson - 17 maj 2010 08:48

Inlägget igår hann bara börja....

Sen kom det nåt i mellan så det blev avbrutet, men här kommer resten...

Jo, de nya hästarna de funkar så bra så.

O praktikanter hade vi här också i Onsdags

    


Och sen bar det iväg på tur...


      

Helgdagar har det ju varit här i mellan och i Onsdags hade vi ett gäng från kommunen här som faktiskt var här utan ridning utan bara vistelse, bada i tunnan övernatting och fruckost, tyckte jag var trevligt!

  


Sen var det ju knatteavslutning på Fredagen och kameran var var den???

Den glömde vi helt av?!  

Men avslutningen blev så bra ändå, fika serverades och hästarna var på topp och   alla barnen var nöjda och glada och välkomna tillbaka till hösten!!


Lördagen bar det av till Södertälje för en clinic, jag Listte och Natalie, mina bonusdöttrar ni vet?!

Asså e de bara vi e eutiastiska  (stavas?) kvinnor som kör 120 mil för att se lite hästar??!!

Dessutom körde jag fel så där en 13 mil, Ja Natalie jag skulle lyssnat på dig!! Så!

O dom där euntiastiska hästmänniskorna... de e hemma hos dom man hittar islandshästtidningen på toaletten?!

Eller hur Nina?!


Clinicen var fantastisk och väl värt resan och vi körde verkligen ifrån busvädret,

 i Stockholm var det strålande solsken!


    


O när vi åkte tidigt tidigt så kände jag på Thruma, kände det på mig och jajemän, lite vaxproppar var det där allt....(ett gott tecken på att nåt är på g)


  


Och när vi kom hem sent sent, tänkte jag, nej bannimig, vi vakar i natt.....

Och jajemän, lilla tösen  hade väntat på mig....

00.22 jag och Henrik med ficklampa  och kamera i högsta hugg....


  


  En liten brun hingstunge!

      


Så ljuvligt, man blir lika tårögd varje gång!!

Så fantastiskt!

Sin pappa upp i dagen! Hrekkur vet ni!

Ja, det var grejer det!!

Sen sov jag faktiskt inte på hela natten, kollade och kollade, så att allt var bra !

Så man är lite mör idag kan jag säga ..först 120 mils resfärd, sen en hel natts vaka, oj oj oj, ja, mycke ska man va med om!

I går hade vi en tur jag och Henrik, dotera mi blev paparazzifotograf dagen till ära.

  


O Henrik skoja till de!! Kul KUl!

Nej, han rider inte så här annars, jag lovar!

  

O kolla min min!!


  

O såg ni Hilda i bakgrunden?! Hon hade la fått fnatt hon me?!

Här har vi Blesi och Gjafar, tur kunderna är normala i lallafall...


  

Ja, nästan.... (Skoja)

Solfaxi, Katla och Vindur.

  


 Här kommer Ràk  

Hrappur

  Krummi och Kjartan   


Och mamma och son mår bara bra!


   


O mamma behöver lite extra mat....


  

Pytti, pytti!

  


Fina va?!


  


Nej, nu skall jag och vetrinären kolla lite tänder, Kram Kram/MadkullaPaula

  

 
 
Ingen bild

Lisbeth

17 maj 2010 10:55

Underbart med fölungar Grattis

 
Ingen bild

Karin J

17 maj 2010 12:20

Vilket underbart litet föl!! Ett stort grattis till både Thruma och dig Paula! Ska bli jättekul att kolla på lillkillen! Kram! Karin

 
Lisette

Lisette

17 maj 2010 12:24

Sååå bedårande underbart föl :) hoppas att jag frisknar till så jag ka komma å kolla på det :')

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jeanette

17 maj 2010 16:22

Grattis till det fina lilla fölet! Så mysigt med föl :)

 
Nina

Nina

19 maj 2010 09:35

Klart man har islansdshästen på toaletten! Just nu är hingstkatalogen 2010 dasslitteratur!
Underbart men en liten fölis och vilken fining! Grattis Paula!
Hade också velat hinna till Ia o Denni, det är som du säger, så himla inspirerande med alla som brinner för vad de gör och det smittar av sig! Lgger ner mycket tid på butiken så jag var tvungen att prioritera bort det. Igår kväll var det förköpskväll för inackorderingar, kursare och de närmaste för att få lite tips och ideéer. Jag är supernöjd och det verkade mina kunder också vara! Snart kan du också få titta in trots avståndet för jag kommer ha en webshop på www.ninashastohund.se Siktar på att få upp den i helgen! Önskar bara att dygnet hade minst 36 timmar...fast jag skulle nog snabbt fylla upp de extra 12 så det skulle nog inte hjälpa...
Ha det gott och jag längtar till hösten när det är kursdags igen och vi får träffas allesammans!
Många kramar från Annero folket!

http://www.stallannero.se

 
Ingen bild

...

20 maj 2010 10:19

Stavas Krummi/Crummi med K eller C?

 
Ingen bild

...

20 maj 2010 10:20

Förresten, grattis till fölet! Han är jättesöt!

 
Ingen bild

Karin J

27 maj 2010 07:51

Tusen tack till Lizette och Johanna för en toppentur igår, den 26/5! Kram! Karin J

 
Ingen bild

Daphne

30 maj 2010 13:38

Har du tänkt på något namn åt fölet än? Han är jättesöt =)
P.S När flyttar Kjartan?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards