madkullensislandshastar

Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av paula Johnsson - 3 oktober 2008 06:43

Ja, nu var det dags igen, över broar!!!

Ja, hujedamig, tur gubben körde kan jag ju säga!

de var en lång resa igår, barna va med och ja, vi avverkade 39 mil.

Och va e de som säger att de är fel med mutor?!

Vi hade bullat upp med godis, chips, stanna macdonalds, frukt,ritblock, penner, spel och dricka.

När vi hämta vid skolan sa Filip- Nu skall vi ut på våran roligaste resa!

Mmm, det funkar.

Barnen var nöjda och jätteduktiga, den lååånga resan.

Här passerar vi bron. Oj!

-Titta mamma, säger Filip... Josefine kontrar...

-Filip, Mamma har fullt upp med att hålla i sig.

Ja, våra barn har varit med om många hästhämtarresor kan jag lova.

När Oscar var mindre och vi åkte över en jätteotäck bro, lååångt borta i tjotahejti, sa Oscar

-Andas mamma, andas.

Ja, de e lite vad jag säger till nybörjarna nuförtiden när de ser lite oroliga ut på hästryggen.

Äpplet faller inte långt från......


Oj, oj, oj!!! det går upp upp upp......herregud, vi är ju snart bland molnen, kolla!...




Sen var det dags att lasta Tindra, som inte alls var glad i att åka transport....





Nej... jag och henrik på samma gång, nu är det färdigtramsat, har ni nån stans vi kan backa intill och sätta fär lite skivor?

(så hästen barar har en utväg och inget val)

Medans gubbarna fixade gick jag  runt hörnet och hade  lite discution med Tindra  om det överhvud taget var nån hemma?

Jo, då hon börja lyssna lite efter lite ledarskapsövningar,

och efter ett litet tag följde Tindra snällt med oss ombord, och hem till Madkullen det bar, och alla barn somna så gott i bilen, efter att ha bevittnat en upplyst broövergång, Wow!!

Ha en bra fredag, de skall jag, mycke jobb idag, bara och sätta igång, Kram Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards