madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av paula Johnsson - 4 oktober 2008 06:58

Ja, då var det rätt in i verkligheten!

Tindra frustar och fnyser, mest för leran tror jag, damen där vi hämta, tyckte HON hade leriga hagar, Hmm , va har inte jag, då?

Ok, kan va skillnad också, på två -tre hästar och tjugofyra, (jodå, jag har räknat)

Ja, Tindra tyckte det var så där, men, men, man tager seden dit man kommer, och efter att tag tyckte hon det var rätt ok.

Men Hallå! Min nyblivna mama,- Ska de va såhär?!

Va många dom e!


Ok, jag kollar.....


Eller kanske inte.... Lilla Sokka jagar mig.....


De e mycke nu! Och va e de för ett djur mitt i flocken, som änna liksom stångas eller nåt?!

Och va e detta för en gångart? Någon?!

Ja, lugnet la sig såsmåningom, som det brukar och Tindra fann sin plats i flocken, och ser ut att trivas alldeles utmärkt.

På förmiddagen hade vi personal från  Lindäng här och red....

Och jag skolade in Gletta, det är inte som kanske en del tror.. att köpa häst, och japp, in i verksamheten, de e mkt jobb, kan jag lova, med inskolning, tillvänjning och tillridning.

För det är ju trots allt så, att jag tar riskerna....

Vart med om många bockningar, skeningar m.m m.m må ni tro!

Men Gletta skötte sig galant, och ja, Eva, det är så, att hon verkligen kan tölta i tre timmar, och gärna ställer upp på tre timmar till...

En pigg och glad madam.

Krävs en hel del ridning, utav hon testpiloten till men sen kommer nog Gletta bli ett uppskattat kort på Madkullen.

Och ja, här har vi bildbeviset.

Henrik säger alltid att,trots att jag meddelar i föreväg, idag e det du som har turen, räkna inte med mig, jag skolar in häst....

Men ändå säger han, så hamnar jag först.

Vetni, jag tror de kallas, arbetsskada.....

Ha en bra Lördag/ MadkullaPaula´


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards