madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 april 2012

Av paula Johnsson - 4 april 2012 19:33

  

Ja, för alla som följer min blogg och vet hur djurlivet är vet vi ju att det inte alltid går enligt planerna...


Visst visste vi att Gunn-Britt var dräktig, men det var ju inte på långa vägar dags!!

Idag när jag var i väg på min tidningsrunda med Henrik till min hjälp då en muskel låst sig i min arm,(prkatikanterna tog hand om gården)

Ringer Fröken Sara praktikant....Ni har fått en getbebis!!

Åååå säger jag, ger instruktioner och allt är frid och fröjd..vi har några timmar kvar..

Väl hemma, ser det dock inge vidare ut....det kan inte vart dags...

På tok för liten...men visst jag har också vart sjutton ,arton år och till varje pris skall rädda varje djurliv, så praktikanterna gjorde ju självklart vad de kunde för att hålla den lille vid liv.

Men dels att hon bara fått en killing,de brukar få två..hon är mycket liten själv och förstföderska,och det kaunde som sakt inte vart dags än....gör att Nje.det stod inte riktigt rätt till.

Jag nappa ju självklart på mottot   "alltharrättattlevainstinkten" och iväg och köpte nappflaska,värmelampa och lammersättning...

Men tyvärr gott folk..djurlivet är hårt i bland, den lille gick inte att rädda...

De här praktikanterna får va med om mycket dom.


Lilla Gunn-Britt...du kommer igen gumman!

 

Och idag har det vart jobb nere i minizoot, Tore och Pumba bråkar en hel del...typ som Magni och Isingur..tycker de är stora och starka båda...den ena med betar och den andra med horn.. nej nu har nog med blod spillts på Madkullen..Getter fick en gård tillsammans med Sally och familjen gris Pumba Sissi oxh lille Sigge fick en.. nästa gång fortsätter vi färdigt med hönornas nya gård med.

 

Praktikanterna är sååå duktiga, de har målat och fixat och grejat här och i mon blir det mycket hästträning på schemat.

   

Kram/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 4 april 2012 04:48

Jo, efter en ordentlig omplåstring och genomgång, på både Isingur och Magni  som stod inne på natten , då vi särat på dem i går,så fick lillkilllen komma ut igen...denna gången utan Farbror Magni.

Lite ovanligt det här som hände,men det händer och då det händer kan det va lite farligt... men som sakt visst fick man coola bilder och det gick ju bra...(men jag kan lova att de värsta bilderna kom inte in!)

Nepp,, så är det.. då låg min kamera på marken mina vänner!!


Ja i allafall...denna gången var det desto lugnare...

         

Dom blev goda vänner alla killarna och nu var det lite mera normala stegringar och lek..tro mig, det märks när det inte är lek längre..att Isingur var så här kaxig det trodde man ju inte... kommer in till Magnis hage..Magnis flock och typ hajar noll...

Ja, ja som sakt.. lika barn leka bäst...han och Gaupnir är jämngamla..

   

Kan verka grymt att Magni behövde lämna, men han gillar att komma in på nätterna och vila igen och är van att stå ensam ett tag, så det blir nog bra detta till han skall in till lite ston.

Men han var mega irriterad och skrapa och hade sig när han såg Isingur rocka loss...ja, djurvärlden är grym i bland.

 


 

Och Undri ja, han vet hur man skall göra han för att visa sin underkastelse...han typ tuggar och smaskar heeela tiden... kolla killar...ja...ja..Jag vet att jag är yngst....det är lugnt!

 

Vackert när solen lyser i deras manar, roligt med kort tycker jag..

Tack för alla era fina kommenater om mina bilder,det är jättekul när ni kommenetarar på bloggen överhuvudtaget!

 

I sidor och geisli som nu är uttagna från lillkilleflocken för viader träning iaktar..

 

O praktikanter håller koll...

 


Och sen hade vi ju stoooor födelsedag här på gården igår.

Grattis min stora kille!

 

O jag och Mormor vi är helt förundrade hur det kunde bli så här?


18 bast!
Kära nån, jag tycker inte det var längesen som jag och Oscars Pappa stod på altanen på Möldals lassarett och tittade på påsksmällare...jo, för det var på Påskafton han kom...den stora Prinsen!

(Undra om det är hemfridsbrott eller nåt när en viss man inte är så förtjust i att jag publicerar bilder.. Nje...tror inte de va?)

Pssst!!...Shhhh!! Dom är klickbara i allafall...men Ssssshhhh!

   

Kärlek! 

Kram/MadkullaPaula 

Oppps!! Nu är klockan 05.00 ,snart dags för morgonfodring,ha en bra dag alla!

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards