madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Något lugnare...

Av paula Johnsson - 4 april 2012 04:48

Jo, efter en ordentlig omplåstring och genomgång, på både Isingur och Magni  som stod inne på natten , då vi särat på dem i går,så fick lillkilllen komma ut igen...denna gången utan Farbror Magni.

Lite ovanligt det här som hände,men det händer och då det händer kan det va lite farligt... men som sakt visst fick man coola bilder och det gick ju bra...(men jag kan lova att de värsta bilderna kom inte in!)

Nepp,, så är det.. då låg min kamera på marken mina vänner!!


Ja i allafall...denna gången var det desto lugnare...

         

Dom blev goda vänner alla killarna och nu var det lite mera normala stegringar och lek..tro mig, det märks när det inte är lek längre..att Isingur var så här kaxig det trodde man ju inte... kommer in till Magnis hage..Magnis flock och typ hajar noll...

Ja, ja som sakt.. lika barn leka bäst...han och Gaupnir är jämngamla..

   

Kan verka grymt att Magni behövde lämna, men han gillar att komma in på nätterna och vila igen och är van att stå ensam ett tag, så det blir nog bra detta till han skall in till lite ston.

Men han var mega irriterad och skrapa och hade sig när han såg Isingur rocka loss...ja, djurvärlden är grym i bland.

 


 

Och Undri ja, han vet hur man skall göra han för att visa sin underkastelse...han typ tuggar och smaskar heeela tiden... kolla killar...ja...ja..Jag vet att jag är yngst....det är lugnt!

 

Vackert när solen lyser i deras manar, roligt med kort tycker jag..

Tack för alla era fina kommenater om mina bilder,det är jättekul när ni kommenetarar på bloggen överhuvudtaget!

 

I sidor och geisli som nu är uttagna från lillkilleflocken för viader träning iaktar..

 

O praktikanter håller koll...

 


Och sen hade vi ju stoooor födelsedag här på gården igår.

Grattis min stora kille!

 

O jag och Mormor vi är helt förundrade hur det kunde bli så här?


18 bast!
Kära nån, jag tycker inte det var längesen som jag och Oscars Pappa stod på altanen på Möldals lassarett och tittade på påsksmällare...jo, för det var på Påskafton han kom...den stora Prinsen!

(Undra om det är hemfridsbrott eller nåt när en viss man inte är så förtjust i att jag publicerar bilder.. Nje...tror inte de va?)

Pssst!!...Shhhh!! Dom är klickbara i allafall...men Ssssshhhh!

   

Kärlek! 

Kram/MadkullaPaula 

Oppps!! Nu är klockan 05.00 ,snart dags för morgonfodring,ha en bra dag alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards