madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 april 2012

Av paula Johnsson - 13 april 2012 07:26

Ja, Geilsi är ju i gångsatt igen och såååå duktig..

Jag frågade mina praktiktjejer när vi kom hem  genom morgondimman...

-Är det ofta ni rider ut klockan 08.00 på morgonen....

Njeeee...

     

De e ju den bästa tiden.


Geisli skötte sig exemplariskt och bjöd på alla sina fina gångarter och är lättväxlad och lydig.

Han har klart mycket kvar på sin bana men verkar bli den där hästen jag precis tänkte mig...liten, söt, mjuk, lämpar sig för de flesta och så..Bra!

På schemat i går stod mycket,b.l.a var jag iväg på en mycket givande liten lektion med min lille prins och mycke lossa för oss och vi hoppas på att i alafall en gångart blir ren på tävlingen på Söndag...kanske skritt ?!? 

   

Väl hemma var det dags för ett träningspass med Katla...hon behöver bygga om sina muskler och har gått lite felaktigt ett tag därav har hon också tappat en del i muskelmassa, så vi får sakta men säkert ta tag i det här...

   

Tjejerna var ute på en liten glädjefull tur med mycket fart...

   

Kommer bli så tomt utan dem nu på gården i mon..

 

Och gissa vem som knackade på dörrn iförda sina nya fina Madkullatröjor mitt i kvällningen....?


Jo,fröknar Praktikanter minsann, som ville bjuda på tårta till ridfröken med familj!

De ni!

Och vi fick många lovord på frågan om hur deras praktikplats vart under två veckor nu.

En del  tyckte dom lärt sig mer nu än hon gjort på flera år...

DE tar vi som ett plus på Madkullen..  

 

Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards