madkullensislandshastar

Alla inlägg den 19 april 2012

Av paula Johnsson - 19 april 2012 21:19

Ja, över ett tag har jag ju vart lite orolig över Katlas muskeluppbyggnad och gjort en de ena och en de andra, men med på tapeten stod självklart med att undersökas noga noga.

Så idag hade vi fått tid på bästaste Slönge, så bra och kunnigt folk där.

Katla som bara travade rätt på transporten igår när vi var i väg på träning, nu skulle det minsann protesteras i det vildaste...ja, så viljan är det ju inget fel på hos lillafröken..men med lite övertalning så blev det så bra så.

Väl nere nästan i Halmsatad så höll ju vetrinären med om att hon tunnat ut rejält och tappat i muskelmassa och orsaken tillsammans med muskler som skall byggas upp i  b.l.a travträning fann vi allt i munnen,sååå glad att jag åkte ner.


Katla hade en lös tand som nog gjort rätt ont, sen har hon en gammal fraktur, men det var inget som skulle orsakas av något nu, men upptill detta hade hon en hel del foderfickor...så ja, fodret har inte kunnat göra sin fulla rätt.

Så ut åkte den dumma tanden, framtand.. från en mycket nerdrogad Katla....så nu mår tjejen redan mycket bättre och lite vila ett par veckor och  eftervård från Herr och Fru Johnsson stundar sen blir det så bra så..


Sov så gott i natt lilla Katla.

 

Natti Natti/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 19 april 2012 08:04

Ja, igår gick det verkligen i ett.. men bra tycker jag att högsesongen äntligen börjar närma sig med stormsteg ,har vart lite trögt tycker jag...

Men nu... nu kör vi!

Förmiddagen bestod i tur i skogen med 8 mycket glada tjejer som sammanstrålat för en tur på Madkullen..

     

Kicki var med mig till min hjälp och vädret var bara sååå toppen och vitsippor såg vi om ändock lite frusna...

På fikaplasten fick även hästarna lite rast, och Thruma hon är ju rolig hon,gräset är ju alltså grönare på andra sidan och här ser vi henne småtrippandes på väg upp i samhället Berghem.  

Thruma då..

 

Vi tog henne på bar gärning så att säga..

Jag,Kicki och tjejerna hade en jättetrevlig tur och här kommer vi glada i hågen..

 

Lite präriekänsla...

 

Varmt välkomna tillbaka alla och det sista av turen fick jag dock lämna gruppen lite då det blev lite knappt med tid ,Kicki tog över och jag och Kveikur hade ökad tölt heeeela Hajomsvägen. Wow!

Väl hemma stod Henrik redo med transporten, jag skulle iväg på lektion med lilla Katla.

Allt flöt på bra och vi fortsätter att bygga muskler och jobba på.

Racer hem och väl på gården möter Kicki (min räddare i nöden en dag som denna) upp och ridskolegrupp 1 och 2 är dags för den årliga uteturen..

Jag red Lysingur första och Geilsi!! andra.. 

Sicken kille!

Så rolig att rida och riktigt socekrsöt,kul när man får kvitto på att inridningen funkat så bra!

Här har vi glada tjejer redo för utetur och bara några droppar regn fick vi.. bara en sån sak!

     

Och jag är ju fortfarande så glad och nöjd över min och Lysingurs prestation på tävlingen  i helgen så bara måste ju bjuda på lite mer film...ni får skrolla om det blir tajatigt.  


Ha,Ha Kram på er/MadkullaPaula


 



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards