madkullensislandshastar

Alla inlägg den 8 april 2012

Av paula Johnsson - 8 april 2012 08:22

Ja, när det kör i gång här på riktigt så brukar vi ju ibland va både en förmiddagstur och en eftermiddagstur, Självklart beroende på hur långa vardera är, men än så länge har det inte riktigt spruckit upp och kommit i gång, men i helgen fick vi väl en liten försmak i allafall. Jag och hästarna...

Långfredagen bestod i både tur, träning och en liten liten ridskolegrupp om bara två små elever, resten firade nog påsk tror jag.  


Långfredagen gästades vi av stammiskunderoch goa Alexandra (Som haft Ràk här innan) och mina trogna praktikanter fick också följa med...

 

Vi trotsade regnet och var glada i hågen...

Jag och Christina..

 

Tina Ingvor och Anna-Lena..

Alexandra och Anna..

O lite praktikanter..

Sara,Emma,Nellie och Felicia..

 

En lyckad tur och trots regnet såg vi allt en och annan vitsippa som spruckit upp..

Här har vi stannat på rastplatsen för lite fika.

Lördagen var det först dags för tur nummero ett och en mycket go barndomskamrat till mig hade dratt i hop ett gäng kompisar och ville ut och rida..

 

 

Alla bilderna är klickbara för större storlek och jag trooor jag kom i håg alla namnen rätt?

Ove..

Lena.

Maria.

Pernilla,(de vet jag ju är rätt då   )  

 

Ida.

 

Malin.

 

Och Mikael, som fick låna min fina Lysingur dagen till ära.

 

Mycket duktiga var alla och modiga och så här stolt känner man sig efter man manuvrerat ett stort djur ute i skogen...

   

Varmt välkomna igen och hoppas det slipper dröja 10 år tills vi träffas igen Pernilla, kul att ses! Kram!


Och så var det dags för eftermiddagstur ja!


Och tänka sig!!

Min dotter Josefines goa kompis Alices, Mamma hade överaskat familjen med ett ÄVENTYR!!

Helt i hemlighet, så jag hade vart tyst länge och väl..

Mamma Inger är i själva verket jätterädd för hästar, men nu ville hon utmana sig själv och hon var såååå duktig!

Jag tror familjen blev väl paff!

Inger på Blesi som tog fint hand om henne!  

Alice på Thruma.

 

Elvira på Raudur.

 

Och Sven på Solfaxi.

   

Varmt välkomna tillbaka,

Nu klarar du allt Inger!   


På kvällen vankades det påskamat i stora lass...

Inbjudna var både lite praktikanter(som bor över här deras två praktikveckor) och kompisar till barnen..

Ja, lite likt våra läger, var la så där en 13 stycken till maten..

         

Ha en bra dag gott folk, verkar bli fint väder och ha en fortsatt bra påsk..Kram/MadkullaPaula

Kommentera gärna på min blogg, så roligt med era kommenetarer,(Men hittar ni mig på facebook,så gå in på www.madkullensislandshastar.com istället och klicka in på bloggen och sen kommentera så kommer det fram.  )

 


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards