madkullensislandshastar

Alla inlägg den 27 april 2012

Av paula Johnsson - 27 april 2012 05:47

Ja, gårdegan bestod av mycket stalljobb, men liten lektion borta i Björketorp hanns det allt med också, här  pressas dygnets alla (eller få) timmar i hop.  

Ja, och för att återgå till överskriften, va e detta för ett väder?! Nu får det sluta regna!!


NU har vi snart tryckt in verenda häst i stallet...


Hade gulliga Lena här i går på fodersamtal och lite info och koll av hästar osv.

Hon jobbar på G-boots och kan varmt rekomendera deras allsidiga foder,Happy horse...

Nu inför högsesongen, brukar jag alltid käcka av mina små arbetskamrater, vi har en lååång sesong framför oss och alla vill jag skall må bra.

Vi passade självklart på att avmaska alla och kolla skor och visiteringskontroll, nu är det snart dags för täcke på Blesi och Gylling med, så allt kollades av..

Och ja, alla tyckte de var rätt mysigt heeeela långa dagen i stallet,dom tyckte nog det var en väldigt bra dag,säkert 5 utfodringstillfällen denna dag för att kolla allt..   

Och jag,jag ville knappt gå in på kvällen,höra regnet på plåttaket...alla goingar som mumsar hö och frustar och ja,fågellivet på Madkullen, de har vaknat trots allt,måste va all päls  från hästarnade bygger så fina stuger av? 

         

Ha en go dag alla, nu är det mycke som skall hinnas med/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards