madkullensislandshastar

Alla inlägg den 1 april 2012

Av paula Johnsson - 1 april 2012 21:16

 I går, Lördag, hade vi en jättetrevlig tur på hästryggen med en liten nätt skara som samlats för ridning på Madkullen!


   

Varmt välkomna tillbaka, såg inga vitsippor under turen ,men väl tussilago!  


MIna praktikanter. närmare bestämt hela 4 st från ett hästgymnasium i Göteborg anlände tidigt i morse med Felicia i spetsen som typ  vart på läger här i säker 8 år nu, så hon känner sig som hemma.

Praktikanterna skall dessutom bo över i två veckor och har ju med sig sina bästa kompisar självklart...hästarna.

Stoooora hästar!

   

Våra små isisar titade mycket frågande... men de vänjer sig. Välkomna hit tjejer och hästar!

Blev lite som en transportfirma här känndes det som...

 

Japp, när vi lastat av allt och installerat oss, så drog gubben min till Tjörn, jag skulle egentligen med, men tiden blev mycket knapp, va han gör där återkommer vi till i inlägget...


Jag....jag va redo för tur jag!

 Hästarna,jag och Louise...

 

Här är vi på hemfärd med ett glatt gäng i antågande...

   

Bilderna är klickbara gott folk för större storlek...

                 

Alla var jätteduktiga och jag önskar även er varmt välkomna tillbaka!


Och va gubben min gör på Tjörn då...jo, vi har ju vart där ett par ggr.och fått god kontakt med en kvinna och nu är det så här att vårt lilla MInizoo har fått sig en omjusterare,Ulla har flyttat....


Jo, hon har flyttat till ett superställe med stooor Åsneflock, vi kännde att hon andvändes för lite, åsnor är precis som hästar..arbetsdjur,de behöver ha en uppgift!

Så hon har det så bra så och såsmåningom lägger jag upp en bild med på hur bra hon har det.

Så då blev det ju lite mer utrymme  i  zoot...

Så man kan alltså säga att Ulla har bytts ut mot...

Tada!!

   

O det är alltså inte bara en..

Men alltså man får ju typ"såsötsåmanbarasvimmarsyndromet"...

Vi hade ju lite otur med vår lille Sigge, så detta är ju Sigge junior..

 

Ni förstår storleksmässigt va?

 

O så har vi Mamma Cissi...

 

Pappa Pumba..me stooora betar.

 

O så i gården uppe vid stallet...Piggelina!!

(Som då allstå skall ha kulltingar på Påskafton eller däromkring,så har ni inte tingat en kaninunge nu så ja....vänta bara tills ni ser dessa små liven!)

 

Ja, kära nån som här blev...


Men hästarna tar det med ro...(Börjar väl bli vana)

   

Kolla Svipurs coola täckning, han är ju musblackskäck,ålen är ju så dominant på blackar och här ser man hans ål tydligt i det blacka sen upphör den i det vita och fortsätter sen i det blacka,coolt va?

Och det här med färger...det återkommer vi till i nästa inlägg..

 

Tjejerna har hjälpt mig hela dagen och dagen har verkligen gått i ett, så här tar de en paus med lite ridning och pyssel. Nellie med sin häst här...

 



och unghästarna och Magni undrar verkligen vad det är för en stor svart springare inne i padocken?

   

Och de andra hästarna de ba...

               

Och kolla coola bilden.. En häst och två huven eller??

     

Och Saga njuter av kvällen..

 

Och ja,  de spännande sakerna... de fortsätter...de blir inte mycket sömn för Paret Johnsson inatt,följ oss på bloggen så får ni se vad som händer här...

Kram på er/MadkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards