madkullensislandshastar

Alla inlägg den 3 april 2012

Av paula Johnsson - 3 april 2012 08:06

....Ja, ni vet ju att här händer grejer och nu så har denna lille killen hamnat på Madkullen!!

 

Ja, som sakt, jag och Henrik har ju haft en nattlig körning, så det har inte blitt mycket till sömn på två nätter nu faktiskt...ja, ja, det får vi ta igen en annan natt?



3 år,Nehe! Inga fler unghästar skulle hamna på Madkullen ne,Oops!!

Han har den häftiga färgen bukskäck,och är alltså bärare på bukskäcksanlag, har dessutom två blå ögon, jo, så något speciell eller?

Killen heter Isingur...så nu lär det köra i hop sig här med tungvricksnamnen...Lysingur,Isidor och Isingur!!!

Vi säger bara URRR;så blir det nog bra va?

Isingur fick först va i stallet tillsammans med Magni mestadels av dagen och bekanta sig och därefter vard et tänkt att de skulle in i hagen tillsammans och tillsammans med en del av de andra hästarna..hör till saken är också att Isingur är hingst...och till en början gick det relativt bra...


Men mina vänner...hingstar är hingstar..det går inte alltid så bra!!

Man får ha lite is i magen och se när det går över styr och då kan det bli riktigt hingstslagsmål och då är man rätt så liten när man kommer där med sin lilla pisk, då lever hästarna bara på instinkter "you know"

Ja, lite blod spilldes allt...

                 

Nej, Isingur insåg inte att han var 3 år och knappt en spottskyvel hög...126 cm i mankhöjd..utan han skulle bara ha flocken tyckte han...

Jag trodde inte Magni kunde bli arg...

Men JÄKLAR!

 

Ja, det ser hemskt ut gott folk, men tro mig, allt gick bra!!

Tant Paula gick in och gapa lite...(ja visst,säkert att de lyssnade på mig då?!)

Vi har särat på dem nu och de kommer inte att gå i hop igen.. så ..check!!

Vi får se hur vi kommer ha dem ,det ger sig under dagen... men Hmmm..Vi säger..

Välkommen till Madkullen Isingur!!


Idag fyller min store pojk Oscar 18 år, hur kunde detta bli??!!

Nu tror jag närmare bestämt att vi är jämngamla till och med?  

Grattis Oscar hoppas din dag blir superbra!!

Kram till alla, och bara lugn...lugnet har återfunnit sig på Madkullen igen..saker händer ju vetni//MadkullaPaula



 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards