madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Badtunna, läger och höstturer!

Av paula Johnsson - 30 oktober 2008 11:54

Ja, igår Onsdag, bar det av på två till höstturer.

Tur nr. 1 var vi uppe vid våran lanthandel och köpte glass, vi får ju leka vi är på sommarläger..

Glassfrysen hade flyttat ut på lagret då jag tror glasssesongen börjar ta slut, men inte för oss...

Och tur nr 2 var den sista för läger nr 1. Louise och Malin, men mer ridning blir det ju snart tjejer, vi ses ju på ridskolan!

Vart sååå roligt att haft er här, längre än bara en lektion, och jag hoppas jag ser er på fler läger...

Här har vi Louise på bild, sista turen fick hon byta till Thruma då blesi hade tappat en sko.

Här har vi familjen Persson, snyggt uppradade och med hunden i knät.

Här är Tilda och kompisen Stina.

Här har vi bild även på fröken.

På kvällen stundade badtuna och grillat kött, poatissallad och div. såser, till lägermedlemmarna som var kvar...

Det var gott och varmt, för ömma ryggar och bakar....


På Torsdagen efter grötfruckost, bar det av på vår sista tur för detta lägret, då passade Tilda och mats på att byta lite hästar, och för vissa blev ju detta nya favoriten...

Eller hur Tilda, ja visst e Kjartan för go...

och Mats fick prova Blesi, ja, "det var ju som att åka bil"

Eller hur var det nu?

Rocken matchar ju bättre här....

Elin gillade sin häst Raudur och fick verkligen till tölten till slut...

Hästarna var lite skogstokiga i dag, speciellt Katla, kändes som att sitta på en kruttunna!

Måste vart kylan, hästarna blir pigga och glada i kylan.Och en del skogstokiga!

Ja, det har varit en go familj att ha på besök, och jag hoppas inte det var sista lägret för eran del... Och tack snälla för de fina orden i gästboken, de värmde.

Och jag måste ju säga att både jag och Hilda blev väldigt förtjust i eran femte familjemedlem....

Alltså när Hilda skulle pussas så fick hon ju in hela lillens huvud i mun!!

Ja, ser ju lite brutalt ut...

men asså TORE ger igen.....

Ska jag ha en hanhund nån gång, så vill jag verkligen han ska heta Tore, sååå gulligt!

Här har vi  delar ur familjen Tore.

FamiljenTore/Persson, jag och min familj önskar er varmt välkomna tillbaka och jag hoppas ni haft en skön vistelse här på Madkullen/MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

Familjen Pehrsson

2 november 2008 20:21

Hej Paula, Hendrik, alla barn och djur.
Nu har den värsta träningsvärken lagt sig.
Men minnerna från höstlägret v 44 2008 kommer alltid att vara kvar.
Vi är mycket glada och nöjda och kan varmt rekommendera alla som vill ha ett äventyr utöver det vanliga att åka till Madkullen och låta Er skämmas bort av Paulas serviskänsla och gårdens charm. Lycka till med de 3 dräktiga stona.
Vi syns absolut i framtiden.
Tore hälsar till Hilda också.

Pehrssons

 
Ingen bild

MadkullaPaula

4 november 2008 20:35

Hej där, va roligt att höra från er. Tack för de fina orden. Det var såå trevligt att ha er här, och jag hoppas verkligen se er igen. Det var nästan som att Hilda gick runt här lite och letade efter Tore när ni åkt. Ja, hon hälsar och Henrik självklart också. ha de gott/mMdkullaPaula

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards