madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Tragiska beslut och översvämmning på Madkullen.

Av paula Johnsson - 26 oktober 2008 14:06

Har inte skrivit på ett tag, faktiskt inte mått så bra.

Tog ett tungt beslut att en del av hästarna skall säljas....

Reginn har fått gå i pension!

Har flyttat hem till Anna-Märta, samma tjej som köpte Bragur utav oss.

Jätte go tjej, och jag är övertygad om att Reginn får ett toppen liv hos dom!

Han hade tröttnat en del på ridskolan, och var lite trött, MEN så uppskattad!

Ja, det var tufft skall jag säga!

Men det är ju viktigt att faktiskt se till hästen och inte spara på alla för egens skull, och Reginn behövde pensioneras nu!

Lycka till  nu Anna-Märta med honom och ge honom en puss från mig och oss alla!

Här har vi lite sorgsna åskådare, Malin och Johanna, men de förstår de e för Reginns skull.

Och ja, även Dimmbrà, och Sokka är sålda....

"By the way" fölisarna registrerades i torsdags, gick bra.

lilla Sokka är ju för go!

Bara liksom sommnar i knät!

Och ja, nog för at vi hittar lite torra tillflyksorter här och där......

,men nu är det verkligen "Översvämmning på Madkullen" Som Josefine sa....

Ja, kära nån!

Vet ni i dag när vi sitter och äter middag, så säger jag, (hästarna är uppe i skogen nu på dagarna) för de e så blött.

kolla Perla... då står hon och skrapar i vatten pölarna, helt plötsligt tar hon sig ett dopp rätt ner i bäcken som i dag är en hel sjö!!!!

Hon drömde sig säkert bort och trodde hon var på sommarläger!

Alltså hon simma riktigt! Innan hon klev upp , skaka sig och gick bort till de andra!

Helt ok att sluta regna nu faktiskt!!!

I morgon stundar de förta gänget in till höstlägret, skall bli kul!

Hoppas på gott väder...

Kram/MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

Karin

26 oktober 2008 14:51

Så tråkigt att inte få träffa Reginn mera, han har ju varit en riktig klippa. Samtidigt så är det ju skönt för honom att få vara "pensionär" och ha det ledigt och skönt.

 
Ingen bild

Erika

26 oktober 2008 18:41

åå:( va tråkigt;( men så är det , alla blir gammla.:P

 
Ingen bild

cecilia

27 oktober 2008 08:08

vilka hästar ska du sälja? å vilka har blivit sålda?

 
Ingen bild

madkullapaula

27 oktober 2008 18:16

Reginn, Sokka, och Dimmbra är sålda som jag skrev, Kram paula

 
Ingen bild

Hov-hanna

30 oktober 2008 20:54

Ja det var ju bra för Reginn, det var ju han jag red på först när jag stapplande kom från göteborg med 7 års hästuppehåll. Så Tack Reginn för de goa turerna i början på min "nya" hästkarriär och för att du tog hand om mig så jag vågade starta om!!! Jag hade tankarna på hämta dig när jag såg annonsen men här är ju fullt...

 
Ingen bild

madkullapaula

30 oktober 2008 22:12

ja, många har reginn att tacka för mycket, han har varit guld värd!!!!
Kram till han!!
/paula

 
Ingen bild

Anna-Märta

19 november 2008 13:15

Hej!! Det var jag som har Reginn nu, han trivs bra där hemma hos mig.. Han har fått "sällskap" med en kor ungefär 10 dagar.. Reginn är en faktiskt snäll men fast lite busig ibland, det har gått bra.. Har du frågor?? Be om mitt mail-adress om du vill ha.. Kram Anna-Märta..

 
Ingen bild

MadkullaPaula

21 november 2008 10:35

hej, det låter bra att Reginn har det bra, krama om han från mig!! /paula

 
Ingen bild

Anna-Märta

21 november 2008 12:26

Hej igen!! Skulle vilja fråga dig en sak om Reginn, Brukar han vara piggare när ute rider i skogen men trött i paddocken eller?? och en andra frågan, När kom han hit till Sverige?? Kram Anna-Märta!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards