madkullensislandshastar

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av paula Johnsson - 29 maj 2012 06:38

Ja, Danskarna som firade "lillsemester" här på Madkullen hade ju strålande tur med vädret, solen sken på oss, både Lördag,Söndag och Måndag.

Och de var ju en del av dem som var med som bara ville njuta av lantluften och bada och umgås och vara med djuren medans de andra red..

Och, ja, det var inte helt lätt att få med den lilla "kaninflickan" hem sen...

 

KUl att man känner sig så hemma på Madkullen och att det är mysigt att vara med djuren, det är ju precis så det är tänkt..tänk så mycket barn som aldrig få vara med och umgås med djur...visste ni att barn som växer upp med djur känner lättare empati och omtanke?

Vi får hoppas de stämmer på de våra..

Här börjar vi bli redo för en liten förmiddagstur...

 

Alla var nöjda med hästarna och då Helle är här för fjärde eller femte gången säger jag extra tack till dig och alla andra är också varmt välkomna tillbaka.

Här kommer vi från vår förmiddagsritt..

         


Efter deras ankomst anlände nästa goa glada gäng,de skulle ut på fikatur och har också vart här många ggr. förr, brukar boka en ritt på våren och en på eftermiddagen..

Här är vi på väg mot fikan.

 


           

Väl hemma fick Magni och Thruma byta hage...vi väntar lite med katla, då jag har hört ryktesvägen.. från mina barn att Isungur på flykten vart  i stonas hage..får kolla upp de först...kan ju inte vara av med alla ston bortåt Maj nästa år, så jag kollar på det först...så än så länge är det Thruma och Magni


  och Sååå vackra de är tillsammans Thruma och Magni!.

 

Och så nöjd och stolt jag är över vår gård...här har vi den i kvällsolen...

 

Ha en bra dag/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards