madkullensislandshastar

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av paula Johnsson - 28 maj 2012 01:43

Så himla kul att jag blitt så populär bland mina Danska gäster, danska gäster förra helgen, denna och nästa igen, det är sista rycket nu innan jag far till Island. 


Denna omgång är det 8 Danskar som är här för ett tredagars läger,6 av dem rider, de andra är i väg och fiskar, cyklar och bara upplever lugnet och luften på lantgård , vi har ju sjö här intill som de vart och fiskat vid och ja...fiskelyckan den fanns där...  


Och kaninenrna och alla andra djuren de har vart väl omhändertagna denna helg kan jag säga!

Här kommer de ridande gänget på väg mot fikaplatsen..

2 till gäster gjorde oss sällskap över dagen.

Jag på Kveikur och Helle på Gloria..hennes favortit..

 

Sen har vi Litfari,Thruma,Blesi,Solfaxi,raudur,Saga och Ellinor på Stigandi.

             

Och senare på eftermiddagen när gästerna serverats lax,romsås,sallad och potatis så drog vi och avlastade käre herre Gaupnir hos de andra...

 

Va e alla???

 

I denna gigantiska hage...får Henrik och Ludvig agera flock och hjälpa Gaupnir att leta..

 

Mmmm,här kommer nån...

   

Och kolla Jossan har hittat nån annan häst...

 

Och Henrik hitta "de våra"...tryckandes inne i skogsdungen,sökandes efter skugga...

   

Gaupnir har kommit killar!

             

Undri har hittat nån jämngammal att busa med...

     

Åååå va gott de har de,toppen detta!

Undri behövde nån jämngammal att leka med,Svipur behövde livserfarenheten och Gaupnir me...Isidor kan bara gå och va snygg?...

 

Ja, det här känns bra!

 

Man kan fråga sig hur barn från den här årskullen går sen när de blir gamla?

De här me "Häng" har jag aldrig riktigt förstått mig på?

Både Filip och Ludvig när de springer då va...håller en hand i byxan och eldar på med den andra...

Just detta med att byxerna hänger typ en bit gör ju att man måste gå väldigt bredbent...eller hålla i byxan...Hur blir gången på en sån sen när vi växer upp??

Väldigt bredbent va?

  

Sötis...

Kram/MadkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards