madkullensislandshastar

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av paula Johnsson - 20 maj 2012 19:26

Jo,marknad i Varberg och mer provapåridning för barnen återstod ju idag...

Mina stalltjejer har verkligen haft en helhelg på Madkullen och en liten försmak av sommaren tror jag.

Varberg blev bra och jag hoppas det lockar lite folk från det hållet nu när vi marknadsfört oss lite, är nog minst kunder från det hållet faktiskt, men nu så... nu hoppas vi på Varbergsrus!!

       

Och därefter bar det av till Veddige där unge här Lysingur stått installad sen igår i väntan på lite träning och idag var det inte lika mycket rollningar inte..."Dagfråndagmannen"

Jo,jo, sen discuteras det en del med formen osv...men glimten den sitter där då och då...Rom byggdes ju inte på en dag...men jag lever ju i och för sig under måttet av att "Jag tycker Rom skulle vart byggd för länge sen!!!"



   Kram och mycket snart Godnatt va??!!

   MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 20 maj 2012 07:44

Som kom och gjorde dagen så underbart lyckad i går tillsammans med oss! 

Vilket öppet hus!

Allt flöt verkligen på (förutom dom två första gästerna som körde fast på ängen då...)

Men sen gick de hur bra som helst...märktes att det faktiskt var 10-års jubileum!

Jag red liksom inte fel i programmet..10 år senare...bara en sån sak..de satt som en smäck..sen att Herr Lysingur då hade alla tänkbara gångarter..flög över vattenpölar osv...de ser vi en bonus..  

 

Säkert ett hundratal kom för att se vår uppvisning, klappa och mata alla våra djur,fika och prova på Islandshästens allsidighet och gångarter.

Och vädret...kunde de vart bättre?!

Först har det vart höst nu i 20 dar och helt plötsligt 19 maj....10-årsjubileumet till ära, så spricker det upp och blir sommar!!!

Tack!!

Cia,(min gamla elev och gode vän) med sin  Mamma och kompis var först på plats, med till och med en 10-årsjubileumgåva!

En jättefin tavla med bilder från Madkullen, både gamla och nya bilder..

Ååå va glad jag blev och var kan den välplatsen för den  bli bättre än i vår nyinredda "kaffestuga"?

Tack Cia!


Uppvisnimngarna flöt på och fiket som sköttes av min och Kickis söner gick som smort.

De var jätteduktiga killarna och Oscar skötte sig som parkeringsvakt och min  Josefine tillsammans med alla mina goa stalltjejer gjorde ett fantastiskt jobb med allt!

Henrik me...med musik,fotografering...viss parkeringstjänst,underhållare ,samt marknadsförare   

 

 

Får se om jag hittar mera bilder sen...


Man kan säga att man sov gott på natten..

Nu....nu e det snart off till Varberg och "Ponnyridning" och marknadsföring på Wilhelminagården,marknad med hantverk osv. Träslöv 1119..Välkomna!

Och vädret...Ja, det skall väl bli sommar idag med va?...

Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards