madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av paula Johnsson - 13 maj 2012 07:48

I går var det en trevlig tur på Madkullen med många gäster.

Vädret får man väl säga i dagarna var ok...några droppar regn men i det stora hela helt ok!

Här kommer vi mot rastplatsen..

 

           

Och ja, på eftermiddagen får jag ju mina små ryck...

Stalltjejerna var här och vi skulle hjälpas åt att fixa det lite fint här på gården inför nästa helg och öppet hus.

Ja, det vore väl bra om hästarna beta av lite runt ovalbanan och runtomkring padocken,ja, vi gör ju så i bland, med våra små gräsklippare..


Katla, henne placerade vi i trädgården...

Jo, det första var det hur lugnt som helst...mmm,gräs, men sen ja,då skulle vi börja showa, röra oss, typ fyrgångsprogram på ovalbanan,utan ryttare.

Ja, herregud, och tänk att de alltid är samma hästar som ställer till de?   

Lysingur,Sorti och Stigandi...och Vindur, men bara om han har Stigandi med sig som sin högerhand inte annars, då är han lugnet själv,roligt det där med deras roller...ja,fast inte nu då...

 

Och i och med denna lilla cirrkusen på banan och runt omkring får Katla spel innen i trädgården och som ni vet är det ju inte mycket staket till att prata om där...nej, tyckte hon,nu bannemig skall jag också springa!

 

Ja, vilken kaos!

Eller ordning i kaoset, eller va säger man?

Vi fångade in de små "bråkstakarna" och se,sen blev de hur lugnt som helst!

De fick så vackert va i en annan gräshage..

       

Han e så rolig Lysingur! 

Jag bara älskar han,han har liknande personlighet som min Pjakkur jag hade , som jag importerade från Island.

Lite suddig bild, men jag och Pajakkur i vattenbrynet..

 

Ja, nu har Lysingur hans plats..

Trollet!

 

Och trava ja, det kan han allt!! När han vill!

   

Och ja, nu lite nyheter!!

Jenny, som hade Ròsa här förra sommaren hos Magni, har fått sin lilla Bebis, ett sååå bedårande litet hingstföl.

Har ni sett så vackert tecknad han är,helt fantastiskt och så med det lite vita på näsan! Gulleplutt!

Ja, har man inte vart fölsjuk innan så...

Stort Grattis Jenny!!

Farsgubben Magni hälsar!

   

Och jag, jag får ju vänta lite till ja...

Gylling skall ju föla i början av Augusti och Tritla likaså, hon hämtas nu om allt går enligt planerna i övrigt 21 eller 22 maj,här har vi henne med hingsten hon är betäckt med..

 

Ja, spännande!

I dag blir det sol!!!

Och långtur med lunch,kram på er/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards