madkullensislandshastar

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av paula Johnsson - 8 maj 2012 08:52

...papparesarbetet,så att säga..


Jo, jag är ju säkert mera fölsjuk än va något sto kan bli i år..så paus fick det bli i arbetet och en tripp ut till bästaste Lina,som i övrigt startade sin islandshästkarriär här en gång i tiden hos mig,idag sitter hon i styrelsen i vår lokalklubb,islandshästfrälst och lycklig ägare till vår gamla Tritill och sedan köpte hon  ett vackert sto från Island som jag red  där när jag var där och jobba ,då hon blev inriden.

Och NU har Nòta och Lina äntligen fått sitt eftelängtade föl!

   

Grattis Lina, så kul att vi kunde komma och beundra mästerverket!

Så fin han är,långbent och smäcker och helt underbar!

Tritill verkade som vanligt också må bra, dom har det så bra där hästarna, kul att hälsa på och följa upp, men jag och Lina har ju kontakt så jag vet ju hur bra de har de och nu är väl Tritill extra glad när han  har en liten att beskåda, han älskar föl!

Lina jobbade ju hos mig förr, men sen ja, då köptes egen häst och på den vägen är det.

Kul nu när man är så mycket ute på tävlingar också och ser alla tjejerna som en gång började hos mig och nu är ute och tävlar själva, det är ju ett av målen med mitt jobb att få upp människors intresse för denna fantastiska ras, så det blir man glad  av att ha vart med och bidragit till! 


Nu har jag ju en ny liten tävlings och träningsgrupp här, än hoppas jag det dröjer ett par år innan de köper egna hästar och lämnar Madkullen...

Träning stundar inför öppet hus och vi har fullt sjå med att hinna med allt.

Lysingur skall vara med, men han hade redan haft sitt träningspass idag, så jag lånade Raudur för träning och det gick så bra så..

   

Och kolla här, vem det går riktigt bra ute på tävlingsbanerna med...

Denna häst är 6 år,heter Juni från Lyckan och rids av Lena Lundmark och är efter bästaste Magni från Gnubbarp!

 

Ja, snart så ser vi kanske Undri i den stilen...  

Kram på er/MadkulaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards