madkullensislandshastar

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av paula Johnsson - 16 maj 2012 06:04

Ja, i går fick vi ett ryck kan man säga, den lilla kaffestugan har ju fått stå undan ett längre tag då det vart annat emellan,så i går när jag till min hjälp hade te duktiga praktikanter,min make och så jag, då banne mig!

Jag hade ju gett mig den på att jag skulle bjuda på kaffe i kaffestugan nu i avslutningsveckan på ridskolan.

Sakt och gjort, dagen gick i ett, de stackars praktikanterna vill väl aldrig mer praktisera på Madkullen..  

De var Josefine min dotter, hennes kompis Alice och Anna, som går på ridskolan och har för övrigt köpt både Perla och A`si,och de var sååå duktiga,jag säger då det, denna veckan är det som ett litet spinn,så utan dem i går hade det vart svårt.Tack


Det är avslutningar på ridskolan,träningar till öppet hus,Geilsi skall tränas ,samt ridas lektion på neråt Varberg till,tidningar skall köras ut,både Onsdagar dagtid och nu också nätter kör jag.

I morgon anländer 8 glada Danskar på läger, småturer utöver det,avslutningar ridskolan,tidningskörning igen, förberedelser till öppet hus,turer med danskegänget,Öppet hus Lördag,lektion på kvällen,Marknad i Varberg på Willhelminagården där vi ställer upp med två hästar på provapåridning,säljs också mycket hantverk,Välkomna!..lektion på kvällen, och så tidningar....Oj,de blev lite mycket tror jag...


Men kaffe, det blev det i Kaffestugan.  

   

Lite lister och tavler, ett kylskåp osv,skall till såsmåningom, så blir det himla bra!

Här kan föräldrar och andra stå för att titta på lektionenerna om det är ruggigt väder eller om man vil ha sig en kopp!

Nej, nu vill det till att sätta i gång här, ha en bra dag alla/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards