madkullensislandshastar

Alla inlägg under mars 2012

Av paula Johnsson - 6 mars 2012 05:56

Ja, det får man ju säga att det är både smickrande och kul att få folk till sig från långväga ifrån, som har hittat vårat lilla ställe och vill komma och rida..

I går hämtade jag kunder från Berghems tågstation hela vägen från Canada!

Sonen bodde i Sverige sen ett par månader tillbaka för att resa och jobba lite och föräldrarna va på besök, och kul att de valde just oss då för att hitta på nåt tillsammans!!!


Jag startade tidigt tidigt som vanligt med fodring och pyssling av både djur och barn.

Och himmlen den hann jag haffa dagen till ära!

 

De bet rejält i kinderna på morgonen,hästarna mår bra av det kalla och är rena och fina!

Pälskrapan är guld värd nu när pälsen har börjat bege sig,tänk när man tittar på sommarbilder av hästarna ibland, visst tycker man dom ser lite nakna ut?!

(Klicka på bilderna för större bilder om så  önskas...)

  `

   

Nej, dom är allt  fina i sin päls också och allt hovskägg, mina små troll...

   

Mina gäster var glada för de fina vädret, men de hade nog tatt på sig lite för lite, så vi fick låna ut lite kläder här så det fixade sig och vi fick en jätttrevlig dag tillsammans...

       

Det var så kul, för valet av hästar blev helt rätt...det är inte alltid så lätt att veta det där, då det bokas och jag inte känner er, utan att försöka  bilda sig en bild i ett bokningssamtal, idag var vi ju en liten grupp med, annars står det ju ett helt koppel hästar här att välja på, men det var ett klockrent val!


Kul, de var sååå nöjda med dagen och hästarna.

Varmt välkomna tillbaka! 

Och som sakt lägg gärna in bilderna på facebook sen, Kul!

Kram/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 4 mars 2012 08:14

Heeelt fantastiskt väder...och igår hade jag dagen till ära mina trogna stamkunder, "Rådatanterna" på besök...

Ut i skogen vi for, på pigga glada hästar och en sol som följde oss hela vägen.

Här kommer vi ur skogen på väg upp till vår öppna plats för kaffe och macka i det gröna.

     

Mycket trevlig dag och som alltid tjejer.... varmt välkomna tillbaka!

Ja, nu är väl våren på väg...

I Morse var himmlen helt rosa, hann inte fota tyvärr, va lite mörkt i stället i dom vinklarna jag hann fram, men jag såg, Åhh. det blir en lika fin dag i dag gott folk!

 

Det blir självklart en utomhusdag med lite träningshästar och plock, ha en go dag/MadkullaPaula

 

Av paula Johnsson - 3 mars 2012 07:33

Ja, här händer det ju alltid grejer...

I går va elever från Lyckeskolan här för friluftsdag och många glada tjejer anlände tidigt.

Ja själv va ju uppe supertidigt som vanligt och skulle ju skapa lite stämmning på gårn...

 

En Mamma til ett barn på ridskolan sa här i Torsdags...Du Paula, dom där lykterna som står tända här överallt i skymmningsljuset tänds dom av sig själv eller...

O nej, o nej.... det är daenna ridfröken som springer omkring med tändsickor här och var...

Lisette brukar säga när hon lånar en jacka här...

De ligger tändstickor i alla dina fickor.. 


Jag hann och ordna till det med  lite med möjligheter för alla ungdomarna att gå in och mata de övriga djuren, de var ett populärt inslag...

   

Här kommer karavan Lyckeskolan...

   

Henrik fick ta emot hö mitt upp i allt... mycke nu...

 

Här håller jag lite information och det vill till att försöka göra det intressant för en grupp fnittriga snattrande tjejer...  


   

Men alla verkade ha tatt åt sig av informationen och "off we goo!"

 

Gylling va med på premiärtur i dag och det gick så bra så...hon var dock bara med på en..

Kicki, som fanns till min hjälp..Tack!  hade  jag tryckt på en Madkullajacka...(man får ju se vem som är personal??!!)..och där fanns inga tändstickor tydligen...bara en sån sak!

 

Klicka på bilderna om ni vill se dom större?

                 

Hemväg...

 

Tur nr.2

                 

Vissa fick vila under dagen... 

Gloria..

 

Och Jacob och LIlleman förstås..

 

O även Kveikur m.f.l Kveikur och jag var föresten  i väg på lektion i Torsdags och tog igen lite av den missade kursen och allt gick mycket bra.

Eleverna verkade nöjda med sin dag och jag önskar er varmt välkomna tillbaka!


Glöden som var kvear efter deras grillning passade jag på att andvända till mig och familjen för lite mellanmål ute.

Mmmm,vilket väder här är!!


Efter korven kom Johanna och hälsade på, alltid lika trevligt och få höra lite upplevelser från de stora gårdarna hon jobbar på nu på Island och i Norge,tur jag fick tösabiten till att få upp intresset för denna fantastiska ras!!  

De blev semla och kaffe.... igen!! Herregud, har la aldrig ätit så mycket semlor som i år!!

Men gott är det!

Lycka nu till på nästa jobb på Island, vi hejar på dig, de vet du Johanna! 


Ja, de ena avlöste det andra, ingen rast här längre inte...

Efermiddagen/Kvällen bestod i utflykt med dottern,iväg på Clinik i våra pälstofsmössor..

O den handlade ju självklart om ISLANDSHÄSTAR!!

 

Mycket matnyttigt!

Pausen bestod i underhållning då Nisse visade upp sina fina springare i tvåspann!

 

Hej va det gick i ridhuset.

Mycket imponerande !

Tänk va de är allsidiga och helt fantastiska vår lilla ras!

Tack för en mycket trevlig kväll!

Idag blir det självklart ridning i det vackra vädret!

Kram på er/MadkullaPaula

   

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards