madkullensislandshastar

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av paula Johnsson - 22 mars 2012 18:31

Ja, nu tycker hästarna det är lite tufft med all sin päls.

Lite värme i luften och Myyyycket vinterpäls kvar.

 Då tyckte jag nu såhär i hårda träningstider att  jag skulle hjälpa dem lite på traven..hi,hi... och klippa lite iallafall på halsen... men det tyckte inte mitt skär...gick sådär...så det behövs lämnas på slipning tror jag och där brukar de stanna ett par veckor innan de är klara.

Och självklart hann jag ju börja... Grr!

Så nu har Sorti och Kveikur en vacker el not..  (som man kallar det på Island) "lusrand" under manen ..OCH på andra sidan, helt hackigt och Grrr! ja, ja, släpper ju in lite luft iaf.. men vacker det blev den iINTE, ja, ja..det är ju bara en tävling.Eller?


Klippte så många hästar förra året och sen föll det helt i glömska att det skulle lämnas in.

Hepp, men träning det blir det ändå killar!

Sorti behöver förbättra galopp och bärighet ,stärka bakdelen och balansen.


     

Kveikur behöver stärka kondition,samling och ländmuskler...

Sorti är femgångare och behöver lite annat tänk och Kveikur är fyrgångare.

   

           


Unghästarna leker och känner av det vackra vårvädret..

     

Eller ja... Undri leker med Magni och Magni säger 

Oh,Gosch!!!


Det skall bli strålande väder i helgen så passa på att boka ridturer....jag såg tussilago idag  

Bara en sån sak?!

Kram/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards