madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av paula Johnsson - 13 mars 2012 06:31

...ja,nu är det väl ändå det!?


Den kom i går!

Och en extra Söndag blev det, barnen hade ledigt från skolan, så mer om utsläppet senare i inlägget...

Först till hästarna.

Isidor har fått börja sin karriär och ååå sicken trevlig liten häst vi hittat i hagen.

Så vad säger vi? Välkommen till Madkullen Isidor.

Eller som Linn på min ridskola kallar han...Gjafar junior!

Jo, han är allt lik han.

Isidor är 4 år och som det ser ut nu, verkar han bli en klockren fyrgångare, ni skall få följa hans utveckling.

I går hann vi med att pricka av en del punkter som jag har som det viktiaste för ungdomarna att det sitter..

     

Han e fin!?

Ståtlig ,reslig och smäcker.

Brunblack till färgen och valack då.

Samarbetsvillig, nyfiken och vaken på ett bra sätt.

Bra egenskaper för en fortsatt bra utveckling.

       



Eftersnack!


Vi andvände den nya lilla delen precis så som det var tänkt och alla mina bitar och mitt tänk föll på plats, skönt!

Hästarna står  i lite mindre hagar nu dagtid, en del hagar behöver torka upp och jag måste ha stenhård koll på 20 olika foderstater nu i fällningstider, lite roligare att ha de på större ytor, men mycket praktiskt några timmar under dagen med gångar emellan att fodra och de flyttas nattetid, så det blir så bra så!

 

Ja, vilken dag vi hade i går, fler såna tack!

Hann med att smycka vår trasport med lite reklamtext med...

 

Och ja, det där med att fångarna kom ut?

Jo, killarna tillbringar ju lite mycket tid inne vid datorerna i bland.

I går fick jag nog...

Nej, nu stängs det av... heeeela dagen! GÅ UT!!!!

Solen skiner...

Dom tog lite promenad upp till vår sjö... hittade lite gerjer i garaget osv. osv...

Och  ja titta!!!!


Kram på er och ha en go da!

Kan man plantera påskliljor än eller???!!!/MadkullaPaula
   

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards