madkullensislandshastar

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av paula Johnsson - 9 mars 2012 05:27

Ja, hos mig är ju alla ryttare välkomna,det enda jag begär är att vi har ett  gemensamt intresse och nyfikenhet i att prova att rida islandshäst,gärna som leder till ett större intresse framöver där man vill utveckla sin ridning och lära sig mer om detta lilla fantastiska djur...


Det är också viktigt för mig att hålla uppe mitt minne med de olika hästarna, så att jag kan ge rätt hjälp för mina ryttare samt påminna hästarna om de viktiga hjälperna, där jag också vill att hästarna skall vara känsliga på ett possetivt sätt och svara oss bra.

Samt att se ifall det förekommer nån snedhet eller någon gångart behöver ridas till.

Alla mina hästar kan ju som ni förtår inte bära alla ryttare utan en del är ju känsligare än andra och därför bara ta såna ryttare som ridit förr.

Men såå roligt det är att gå igenom alla hästarna, tar ju lite perioder då och då...

Henrik undra... nejmen var har du hittat den lilla hästen?!

   

Jo, allas vår lilla Thruma, va glad jag blir att du stanned på Madkullen, den där dagen då du nästan lämnade oss. Sicken bra liten häst!

Ja, är så glad för alla mina hästar..

Hann med att träna några till i går, samt höll lite privatlektioner och ridksola. 

När jag hade mitt gäng här fån Canada häromdagen ...stod jag och pratade med Lisette om , som följt med sin syster på ridskolan på kvällen för att kika på henne.

Nämde hur lätt jag tappar orden på engelska i informationen och ibland inte hittar vissa alls. Hon tipsade om en bra film på youtube...va bra den var!

Turridning eller "hästtåg" som det ofta kallas på Island, har funnits så långt tillbaka i tiden man kan minnas..

DENNA filmen skulle jag haft som info i början av turen!

Får memorera detta.Hmmm

Tack Lisette för tipset!


I dag väntar fler kunder till privatlektioner och ridkolegruppen på Fredagar...

Ha en bra dag/MadkullaPaula

  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards