madkullensislandshastar

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av paula Johnsson - 16 mars 2012 05:26

Jo, mycket skall ju hinnas med under en dag...

Först ut va det Isidor igen..

Och sicken underbar kille han är pigg,vaken, fin i kroppen, samarbetsvillig, alert,ja, det känns som en helfin kille att fortsätta med.

Farfar heter Flipi från Österåker och anlagen har han med sig.

Han var med på noterna direkt i går när det skulle longeras för första gången.

Lite äcklig tyckte han den mörka sanden var, men med lite övertalning så följer han mig så fint på löst rep och litar helt på mig.

Härligt!

   

Vi jobbade på en stund och normalt andvänder jag inte longering supermycket för unghästarna, det räcker tycker jag att kommondona och ledarskapet sitter,kroppsspråket, om jag är tydlig har han i sig.

Sen andvänder vi mest handhästridning och annat jobb från marken ett tag, men i dag blir det ett pass till så det sitter i allafall.

 

Sen var det många hästar som skulle bli av med lite vinterpäls, fåglarna stormtrivs på Madkullen nu, mycket att bygga bo med..

Många hästar som skall tränas.

Med på agendan står nämligen en liten tävling här inom kort, där jag bjudit med mina tjejer som jobbar här hos mig så mycket, de behöver en liten morot i bland.

Jo, tävling skall det bli av och hästarna är mycket otränade just nu så mycket träning står på schemat och många tävlingsträffar för mig och tjejerna ...men det är redan den 15 april, så upp och hoppa!!

Här följer ett litet axplock på en del av hästarna vi tror skall vara med, allt är inte superbestämt än...

Här har vi ju inga superlyft eller helt prickfritt, utan även fast man nu slåss mot en del lite  topptävlingshästar är det hemskt kul och lörorikt för mig och tjejerna att komma ut med mina goa verksamhetshästar få lite annat i vardagen och få kommentarer på vad som kan förbättras.

Tävlingar är till för gemenskap och att ha roligt tycker jag och för att lära sig tillsammans med sin häst.


Tryck för att se film..

Och igår klämdes även lite privatlektioner in.

Har vart några nu, alltid lika kul med människor som vill fördjupa sig i sina erfarenheter kring hästar.

Jag har även vart i väg lite och gästundervisat och det är klart finns det tid och rum för det så funkar det med i bland.

Goa Karin var här i går på lektion ,som även går på ridskolan min och gissa vad hon hade med sig till sin ridfröken!!??

 

Och ett helt bedårande litet kort!

 

Jag blev såååå glad!

Tack snälla, äntligen lite blommor!

Henrik tyckte nog (med glimten i ögat)...att jo, Karin, nu sådde vi ett frö... snart.. snart ..mina vänner sprakar hela Madkullen i blommor!!


Men, en liten tråkig grej då... man har ju alltid en massa regler på sig?!

Och nu blev det vår tur att installera ett helt nytt avlopp till båda fastigheterna...

Och jag säger ju bara det, har det varit lerigt innan så...kan ni ju förstå?

   

Ja, det här är bara början, så i samband med blomsterarrangemang, så blir det väl en lervälling..   

   

Ja, ja, bara att bita i hop...Vissa saker måste göras, så ni får försöka mäkta med tillsammans med oss.

Och så har vi ju det där med vad som stod på agendan...kaffestugan...det är ju inte det enda.

Staketet, eller vad det nu är,det som är kvar av det efter stormar o dyligt, skall liksom också tas tag i  under våren/sommaren.

 

Ja,det blir nog fint när det blir klart...

Så fram till dess,får vi väl hålla till uppe vid stallet?


Under gårdagen, fick  även Magni sig lite putsning...

 

Och jag höll på med många hästar jag...

Inte lätt med en katt hängandes på axeln, Jacob han har vart både här och där i veckan, måste vara våren?!

Och Stigandi då som tycker allt är läskigt... helt plötsligt hoppar en katt upp?

Ja, Sickan, du borde ha vant dig? Så är det här på Madkullen!

   

Kram på er/MadkullaPaula
   

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards