madkullensislandshastar

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av paula Johnsson - 11 mars 2012 07:44

...jo,våren är väl ändå bakom hörnet va?


Kändes lite så i går ...

Många tecken möts man av under dagen...borstade Gloria och ja, jajemän, nu kommer den vita färgen fram...vänta ett par veckor nu och stumpan är helt vit!

Så fräckt med färgväxlare...

Hon fäller rejält nu och än så länge är hon stickelhårig men som sakt ...snart ... en ny liten häst vid namn Gloria,en vit sån.

   

Jag passade på att träna henne lite innan vi skulle i väg på stooor tur på Lördagsförmidagen.

Hon är så go, mycket framåt och sååå lätt för tölt, behöver dock träna lite" back too basic" tänk,vi får se hur mycket jag hinner innan hon skall in till Farbror Magni.

 

Hernrik lastade "Madkullabilen" full av lunchhö till hästarna och fika till mig och kunderna, så lyxigt när han kommer och vi slipper ha det med  på hästarna..

Fick lite sällskap dock av en viss liten "lilla My" som skulle vilja åka med..

   

Här har han mött upp oss efter ca 2 timmars ridning.

Hästarna och mina kunder har gjort sig välförtjänta av lite vila och gott kaffe i skogen..

Jag ser ut lite som "gubben i lådan" typ... Tittut!

 

Vindur, Katla, Kevikur,Saga,Thruma,Litfari,Solfaxi,Blesi,Stigandi


och Raudur.

Klicka på bilden för större format!

                 

Gott med fika..

       

Och att äta hö och rulla sig...

 

Och ja... vi såg dom..

 

Den är på väg!! Våren!


Det var nån som frågade under turen om hästarna var lite släkt me varann?

Njo...sa jag.. och sen när vi red hemåt förbi vår hage.. kom jag ju på at Jo,där är ju din hästs son( Katlas Undri,går ju inte att ta miste på?) 

Och den där, det är min hästs son (Sortis Gaupnir)

Och jo.. där har vi ju också Pappahästen då till Undri me (Magni)..Kul!  

Och fler släktingar lär här ju bli inom ett par år..


Tack alla för en jättetrevlig dag tillsammans med er Varmt välkomna tillbaka!/MadkullaPaula

   

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards