madkullensislandshastar

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av paula Johnsson - 21 oktober 2011 06:21

Jo, det är ju en regnig höst, det kan vi ju alla skriva under på... se föregående inlägg...

Återkommer mer till detta inom kort..

Magni har fått bli av med sina skor och få komma på lite "vintervila" in till unghästarna, vi tyckte det blev bäst så och tog det avgörandet, så blir det säkert så bra så..

       Tur att det torkat upp bra ute, här kan man inte tro det var ett "hav" i Tisdags?!         Hälsningen pågick ett tag, men allt flöt på relativt lugnt och jag tror det är bra för Magni att stå med de lite yngre hästarna och kunna leka och göra upp.

P.g.a av detta eviga regnande så har en del av mina hästar fått så kallade "regnskollor"

Har varit i kontakt med vetrinär och haft en himla resa angåeende detta.

Nu är det konstaterat!

Det är som en liten svampinfektion, som ofta drabbar islandshästar som vi vet har en otrolig päls, man förstår nog inte hur tjock deras päls är förrän man verkligen går igenom den..

Jag brukar ju duscha och chomponera mina hästar då och då,men nu föll det sig tydligen så att i samband med denna otroligt blöta höst, svett  och mycket päls, så uppkommer små knottror i huden.Inte bra!!

Speciellt inte under sadeln, så igår var det champonering på hög ivå, rakning av vissa och allmän kaos i stallet..

 

Hilda ligger och kollar in Sigge och Siv som bor där ,innan de har torkat upp lite ute, mer om detta i ett annat inlägg...


Vindur hade så jättemycket så han fick vi tyvärr raka, och en väldigt underlig rakning dessutom!

Alltså man brukar ju raka tvärtom!

Lämna päls vid sadeln, ja, ja, huvudsaken lillkillen mår bra och där blir det vintertäcke ett längre tag.

Alla stod inne och mös med sina filtar och tuggade hö sen.

Dagen gick verkligen i ett!

Hipp snapp, så skulle jag ta hand om min ridskola!

Ja, allt löste sig till det bästa och trots en arm och hand utan känsel idag typ, så vad gör man inte för de  små liven!?

O Tack Kicki för att du ställde upp som min assistant och Louise som röjde upp i stallet sen!

  I dag väntar en hel del hästar till... näste man till rakning... 

Ha en bra Fredag alla /Kram MadkullaPaula

 




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards