madkullensislandshastar

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av paula Johnsson - 7 oktober 2011 10:48

Ja, ibland går det 2 veckor utan bloggande och ibland blir det 2 på samma dag...

De händer ju alltid mycket här som ni vet...

Magni är hemma igen!!

  Utav lite olika orsaker har jag kommit till den slutsatsen att han har en mycket speciell plats i mitt hjärta!!

Välkommen hem igen min prins!!

 

Ha en go Fredag! Madkullapaula 

Av paula Johnsson - 7 oktober 2011 06:26

Hej och hå vad det klapprar på....


Det är ju två hela veckors sedan jag kom hem från Island och knappt har jag fått in nåt blogginlöägg sen dess,ja,fy på sig, skärpning!

Här är det ju som vanligt mycket med många fina höstturer!

Men oj, så här har regnat!

Våran bäck här nere är snart uppe vid vägen, vilket drar mig till minnes med en viss liten Perla vi ägde en gång (ett islandsto) när vår bäck var lika hög p.g.a mycket regn...

Vi sitter och äter middag, hästarna är nere i "Kohagen" som vi kallar den ,då vi förr hade High land cattle kvigor och tjur där...

Helt plötsligt så tar Perla sig helt sonika en liten simmtur....

Alltså ,känns lite ovanligt att hästar tänker så...

Hon hade liksom inget mål utan bara plums... simm simm och upp igen....

De andra hästarna stod med hakan nere vid knäna...

Ja, tacka vet jag de islandsfödda... de är då inte rädda för vatten...  

Men jag tror å andra sidan våra svenskfödda inte heller kan bli det nu va?

Jag har i allfall en sjö i hagen....


Ja, ja, nog om det..

Kattungarna har ju fått se dagens ljus nu i allfall, de var ute i en halvtimma(,innan dess har de ju vuxit upp i badrummet, då de är små och mycket trafik o.s.v) elektrikern och min gode vän Glenn, bara smalt,japp de fick flytta till Kungsbacka, det var inte länge de var på gårn.

2 st. tog han med sig.

 

Och härliga höstturer har vi hunnit med här under ett par veckor..

 

Louise får va kattvakt på fikastället, hon har änna fullt upp!!

  En dag hade vi t.o.m två!! Möhippor!


Här har vi möhippa ett!

   Och möhippa två!

   Gloria, Katla,Saga,Blesi,Kevikur,Raudur,Thruma,Solfaxi...

             

En del av tjejerna stannade över och vi hade det mycket trevligt,välkomna tillbaka alla och varmt lycka till ,till de blivande brudarna!


Här har vi en liten Söndagstur med fika...

        Måndagstur...

 

Och ja, efter helgens möhioppor så tingades det ju två små kattungar till....

Flera har frågat, så de är verkligen bedårande och uppskattade, så håll ögon och öron öppna, vi brukar ju få tillskott i Maj, Juni varje år...

    Hösten består även i avmaskning och verkning av unghästarna, samt träning och träning av hästar, alla de små skötte sig exemplariskt och nu skall de stå på lite vila, Geisli skall fortsättas med i slutet av November.

    Undri får lika mycket man som sin far ser det ut som...

   Ha en bra dag och vi hoppas på uppehåll!!

Kram/MadkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards