madkullensislandshastar

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av paula Johnsson - 20 oktober 2011 08:30

Alltså,nog för att det regnade här i Tisdags, men herregud, jag säger bara Herregud!

Ett tag funderade jag på att ställa in ridskolan om jag skall vara riktigt ärlig!

Nej, vi islandshästmänniskor har ju nog lite islänskt blod i oss ändå  och är vana att anpassa oss efter extrema väderförhållanden, så det var bara att ta tjuren vid hornen....

Hela dagen gick dock åt till att knöka in halm i ligghalllarna så hästarna skulle få det torrt + att ställa in 13 st hästar i stallet med filtar på filtar för att torka...

dDet är ju just sånt här väder som kan få våra små isisar att frysa, regn och åter regn och rått i luften.


Hagarna blev ju dock också måttligt översvämmmade och vår bäck... Kära nån, bäcken var ovanför vägen, det sväljde liksom inte mer... måttligt road var jag ett tag och unghästarna som stått och ätit vid sin bal började plötsligt se sig om...

Va hände,  var det som om de tänkte, bildserie följer...

        Alltså kolla vad han gör....

Svipur.

          Han lägger sig alltså och badar!!!!


Bra häst till lägrerna om några år tjejer!

   

  Ja, såsmåningom lämnade de den hotade balen...

 

Och sökte upp en liten torr plätt...  Ja, jösses, här kommer Ludvig från skolan...  O här har vi stonas hage...

     Under de tio år jag bott på gården har jag aldrig varit med om nåt liknande.

Här har vi en liten film från ridskolan...

Både elever och hästar tyckte dock det var riktigt roligt att rida i en sjö!!


   Det har tack och lov torkat upp rätt bra redan, fem jackor med tillhörande byxor byttes ut denna dagen till ära.

Ja, ibland skulle ett kontorsjobb sitta på sin plats, men bara ytterst, ytterst sällan,

Kram på er/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards