madkullensislandshastar

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av paula Johnsson - 17 oktober 2011 07:54

Ja, helgen har ju rullat på i vanlig ordning och fart, fastän man vart grräsänkling..

I går morse tidigt tidigt, då fortfarande dimman låg som en spökskugga över Madkullen var jag i sedvanlig ordning ute och morgonfrodrade alla mina hungriga djur...

Var är Gloria!!??

Nog för att en del är lite mera trötta än andra på mornarna och brukar komma ut halmiga och blinkande från ligghallarna och sträcka på sig ett par minuter senare än de andra... men nu?!

Var är hon?

Öppnar bakdörren till ligghallen, letar och ropar!

Går in till de andra hagarna, ser senariet framför mig med en betäckning hos Magni i Oktober... föl i senare tiden av sommar än vad vi någonsin haft...


Eller var är hon?

Nej inte i nån annan hage...

Jag spanar och tittar, det har börjat ljusna... ingen Gloria.

Går runt hela hagen... rätt stor...

Kollar i bäcken, ser framför mig en häst i bäcken, ihjälfrusen...fastnande i trådarna, ja, jag ser allt möjligt framför mig, samtidigt som jag försöker andas!!

Åååå Gloria, var är du?!


Går upp emot åsnan och getterna tänker fodra under tiden jag letar..

Men vem står inte där?

Typ utanför Ullas (åsnan) hage...

Blinkar sådär gulligt feminimt som lilla Gloria brukar...

Inget hål nånstans i stakeketet, inga liggande trådar...

Hur har detta gått till, jag bara undrar..

Är det spökdimman tro?!

Åååå va jag var glad att återse min lilla häst!

 

Efter morgonens bravader rullade dagen på i vanlig ordning, två gäng väntade på att få komma ut på tur, först ett litet blandat gäng på kortistur...

(O Jacob är med...)

 

Ute i skogen... 

-Kolla alll svamp!!! Jo, de kryllar verkligen!

 

 


   Ellinor hade äran att rida Lysingur i dag för att han skall hållas i gång här nu, gick kanoners...

Här kommer Lysingur och Saga med sin ryttare..

   Och den återfunna  Gloria...

 

Jag på Kveikur,trevlig kille det där..

  Solfaxi och Thruma...

  Litfari.

   Blesi.

   Raudur.

  Och tur numer o två efter utbytt lite hästar och foder och vila...

 

    Vilket väder vi hade! Trevligt sällskap och lyckad tur!

  Tack för en jätetrevlig Söndag och varmt välkomna tillbaka.

/MadkullaPaula

 


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards