madkullensislandshastar

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av paula Johnsson - 30 oktober 2011 08:56

Jo igår var jag lite ledig faktiskt...

Ja, efter lite sedvanligt jobb på gården naturligtvis, först var det ju fodring mockning osv. osv. 

Lämnade lite kläder till insamling,tog emot samtal från kunder som var på väg hit för en tur i skogen med snälla Kicki och Ellinor som hjälpte mig över dagen.

Ett par kunder ringde vid tiden då turen nästan gick av stapeln och var helt förkrossade, då hade de tryckt in på Gps-en Madkullen och det visade sig att det finns ett annat ställe som heter Madkullen, inte bra!

Men Madkullens islandshästar, det finns bara jag tack och lov, det är registrerat hos Svenska islandshästförbundet som både företag och namn...

Men får skriva i något på min hemsida tror jag..

Men i vilket fall som helst, jag var ju tvungen att säga då de var ca 3-4 mil från vårat att dessvärre kan vi nog inte hjälpa er utan dra ut sidan med vägbeskrivningen från min sida nästa gång i stället så går det nog bättre...

Men alltså flickorna var så ridsugna så de hade nog i stort sett kunnat ta Ulla,(Åsnan) bara de fick rida...


Jag deklarerar, Vi löser detta!! Kör så och så....

Hem och alla hjärnceller arbetar på max hos mig och Henrik, hur löser vi detta på bästa sett nu då...?

Jag skall strax i väg på clinic och kunderna är redan i  väg på tur.

Japp, tar emot kunderna med andan i halsgropen , ca 10 min efter alla gått... de rusar ut, de får ta de hästar som e kvar och det var minsann inte fy skam, Stigandi och Blesi...

Henrik blir ledare med fyrhjulingen och "off they goo" i en rasande tölt!!

Hoppas ni hade en bra dag flickor och på mina ledare verkade det som turen/dagen varit sååå bra så, tack för hjälpen!

          Välkomna tillbaka...


Ja,och vad gör man inte på sin lediga dag....

Vidarutbildar sig klart...

Var på Clinic med Hinni, och det var mycket matnyttigt och intressant.


 

Håller ju också på med hemsidan lite och skall uppdatera lite hästar, samt bilder så idag är det borst och tillsnyggning av unghästarna som gäller och även Undri har fått sig en tillborstning.

 

Han är så fin i sin stora stjärn och har ett mycket trevligt lynne, så det känns som denna kombination Magni Katla, blev superduper bra!


Bifogar också en till film från Island,(liten risk för illamående dock då det var väldigt skumpigt i bland, Bluetoothen var mycket laddad denna dag,fick typ discutera med han en hel del... så är glad att jag satt kvar i sadeln bland alla hästar. )

Kram och ha en bra dag/MadkullaPaula 


 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards