madkullensislandshastar

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av paula Johnsson - 14 oktober 2011 18:48

Undri han växer så det knakar,blir en stor och ståtlig herre och Mamma upp i dagen...

Katla tycker det är så skönt att turas om med barnvakten, idag hade vi Saga som höll ett vakande öga på lillkillen...

       Ja, vackra Saga,vi får väl se om det  blir hon som får bli havande till sommaren...

 

Isisdor är inne hos stona med ,som extra lekkamrat till Undri och för att han skall slippa bli själv när "mammorna" går på tur..

Och dom leker verkligen!

Men han e skrämmande lik Gjafar,jo, det är så att man tittar två gånger när man går förbi, det är som han återuppstått!

   Ja, ibland kommer man in i lite tänk...

Jag som trodde detta skulle blitt ett så bra år!

Fyra hästar har vi mist!

Gjafar, Skjona och två föl!

Ja, vi har antingen haft otrolig tur i 9 år, eller också har vi haft otrolig otur ett utav dem eller båda delarna, ja, jag hoppas nästa år blir lysande i allafall på alla sett och vis och då firar vi ju faktiskt 10 års jubileum!

Så det får ju firas med pompa och ståt!


Vilka fina höstdagar vi haft nu hörni.

Veckan har bestått i givande teorilektioner med mina ridskoleelever och hästarna har haft en liten semestervecka förutom då de medverkat på en del privatlektioner.

Kul med alla som vill fördjupa sina kunskaper om Islandshästen!

Här har vi Lysingur i höstsolen som lagt sig till med lite granris som pannband, tokstollen där!

Ja, han är rolig, i mon bär det av ut på tur med han, hoppas vi slipper och hoppa bäck i tre och en halv meter!!

 

Stigandi i solen...

     Magni är glad över att vara hemma igen, han skall få bli av med sina skor ett tag och gå på lite vintervila tillsammmans med unghästarna...

 

Nu har alla hästar fått ett fint lager vinterpäls och faktum är att 6 minusgrader var det här på kullen tidigt tidigt i morse...

 

Orvar solar sig ...  I dag har jag varit i väg på Tjörn och hämtat Sigges blivande fru Siv!!

   Alltså såååå söt, nu byter vi branch igen, nu är det Madkullens minigrisar...

   Har ni sett trynet!?

Och vänta bara till ni får se kultingarna!!!???

Ååååå, säger jag ju bara, nu har vi gått in på lilla aveln, ju mindre, desto gulligare ni vet?!


Appråpå fina höstdagar, helgen skall bli strålande och vi har platser kvar på ridturer, så än är det inte försent att boka!

Lättast via min mobil: 0709639600, det finns 6  platser i morgon,Lördag kl. 11, på en 2,5 timmars tur med fika, och det finns 4 platser kvar på Söndag kl 11, för en 1,5 timmars tur och 8 platser kvar på Söndag kl. 14.00 för en 2,5 timmars tur med fika, bara ring och boka..

 


Nu sprakar brasan i köket och mina barn väntar på att vi skall ha lite mysFredag,det är ju bara min Henrik som fattas!

Han jobbar i Norge även denna helgen så det känns lite tomt.

Saknar dig min prins!

Ha en go Fredag nu gott folk/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards