madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Tävling och kombination.

Av paula Johnsson - 29 april 2013 14:28

Ja, i strålande solsken hade vi en heldag på tävlingsbanana i går.

Kul och komma ut och prata häst hela dagen och vara bland goda vänner och djur.

Alla kom vi hem med en rosett i lite olika färgkombinationer och var mäkta stolta över våra insatser..

Bildbomb...klicka för större storlek om så önskas.

                               

Kul dag och vi alla sov nog gott om natten, hästar som ryttare!


Och det här med kombinationer... jo, gott folk...nu har han övertygat mig.. lille herr Lysingur...de som jag anat nu i några år...han HAR en bokstavskombination...nämner ej vilken.. men det finns nån där man ej kan va still och man bara  MÅSTE ha något att göra hela tiden!!

Ja, herren har fått stå inne lite nu, då jag tänkte vi skulle va LITE vit och fin på banan...har till och med rakat herren.

Första som sker på tävlingsbanans plats, är ju självklart att han inte bara rullar sig... utan han viker undan täcket..SEN rullar han sig! Grrr..

Ja, ja, än så länge låter det ju normalt.. men.. kvällen innan, ja, då står han på box..


Jag hör nåt som skrapar när jag går ut för att morgonfodra.. öppnar stalldörrn..

Nej, då har hästen.(vi har ett rum innanför boxen till alla seldon och all träningsutrustning..samt regnkläder)

Alltså lyft av hela dörren..(fråga mig inte hur??!!)

Dratt ut varenda regnkappa, jacka och...öh?  Provat dom?!

Dratt ner varenda sele och utrustning som finns gnidit in den i spånet och lagt över en massa spån...vält upp o ner på hela rummet och ja, haft lite underhållning där typ?!

Och där står han med sina blå ögon och plirar när jag tänder lampan och skrapar lite förstrött på dörren...Öh?

Hallå,Matte...fruckost redan?


Ååååå...va e detta?? 

Ja, ja, han måste va väldigt sugen på att andvända utrustningen så ...SÅ!!!

     

Bakselen är bra för o få med hans baksida... han har ju lite jobbigt med balansen i sin kropp, märktes lite på banan med..men kom tvåa i vår gren, så det var kul... men som sakt behöver stärkas bak..och japp, effektiv så det förslår!

 

Vi jobbar på...ny tävling på Onsdag!

Och Lysingur!

Jag älskar dig precis som du är!

 

Kram på er/MadkullaPaula


 
 
Ingen bild

Malin

29 april 2013 17:42

Hans mamma är också lite finurlig, så det kommer nog därifrån. Vad fina ni är tillsammans! Grattis till andra platsen!

paula Johnsson

30 april 2013 12:17

Jag kan tänka mig de Malin.
Tack snälla, vi är mycket glada!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards