madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Mini...

Av paula Johnsson - 28 mars 2012 08:14

..jo, våren är ju ungarnas tid.. heller hur?

Fortfarande lite trist att vi inte skall ha föl förän i början av Augusti, man börjar alltid få en känsla av att de är på väg nu, men men.. vi är så glada och hoppas på att allt går bra för lilla Gylling till sen- sommaren i allafall.


Och ja, lite annat verkar tydligen titta fram?

 

Va e detta för ett litet troll??

Jo, en MINKJELL!!

Jodå Kjell har ju hälsat på inne hos Mona då och då  och ni vet kaniner?!  

 

Japp, Pappa upp i dan!

Jg tycker bara de kryllade av dem...hela 7 stycken närmare bestämt....Vilken kundattraktion när de börjar springa ute?! 


Ja,gott folk, det är bara att tinga...tänk på att det är Belgisk Jättekanin/Rex!

Alla ni som klappat Kjell vet vad en Rexkanin innebär?

Han är verkligen som en heltäckningsmatta, sååå mjuk att klappa!

Gulligt detta skall bli, men än så länge är de supersmå och mest sover.


I veckan och likaså tre veckor framöver har jag hjälp utav praktikanter här, denna veckan -Louise som ofta är på gården och hjälper till och nästa vecka även 4 tjejer till som även skall bo över här från ett hästgymnasium i Göteborg,b.l.a Felicia som typ är uppvuxen på gården i allafall sommartid och har väl vart på läger säkert 8-9 år...

Kul! 

Ja, så som ni förstår är planerna många.. b.l.a får jag gott om hjälp med hästarna och först på tur är ju Isidor.

Går sååå bra med han,väldigt vaken så min reaktionsförmåga och tränarkunskaper sätts stort på prov,det är ju om ändock ändå viktigare hur jag som tränare är med en otroligt vaken och lite- på tårna häst..

Dom andra undrar liiiite vad vi sysslar med...

Jo, förberedelser för handhästridning och lösgjörande arbete,får skynda långsamt med killen, så slipper vi KANSKE bakslag..

 

Men allt flyter på...

O sicken härlig vår vi fått,våren är verkligen den bästa tid tycker jag.

Veckan har bara pågått ett tag, men hunnit med att både gästträna borta.. till och med på storhäst, som jag pysslade med mycket förr, va riktigt kul och haft privatlektioner och ridskola samt träning av hästarna här...här ligger vi inte på latsidan inte..

Nej, nu skall jag jobba lite extra och köra tidningar,/Hej på er/MadkullaPaula 

 

 
 
Alexandra

Alexandra

28 mars 2012 09:44

Vilken helt underbar bild, den sista! Är det Sorti? Kram

http://barefootangel.blogg.se

paula Johnsson

28 mars 2012 13:34

Tack Alexandra, Jajemän, det är Sorti..Kram

 
Ingen bild

Josefin

28 mars 2012 17:26

Är det min mössa på den bilden? :-O

paula Johnsson

29 mars 2012 06:20

Lilla fröken, vems var den från början???? Kram på dig!

 
Ingen bild

Anna Danielsson

29 mars 2012 16:28

Vilken snygg blogg! Roligt med kaninungar!

paula Johnsson

29 mars 2012 19:57

Javisst blev den bra, gör kul med små trollungar! Kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards