madkullensislandshastar

Alla inlägg den 20 april 2009

Av paula Johnsson - 20 april 2009 08:46

Ja, gott folk, nu är det slut på "sötebrödsdagarna", nu drar det i gång.

Ja, ingen är ju gladare än jag, det har varit en tuff  lågsesongsperiod i åtstramningstider, men nu verkar det lätta och folk vill ut och roa sig! Bra!

Ja, som ni vet går det ju tyvärr ej att leva bara på kärlek och luft, man måste ju köpa prickigkorv också, eller så.

Och det är många som vill ha mat!


Rut hon tar det med ro och ja, tittar ut.



De bråda dagrna har bestått i mycket...

Förra veckan var det ju uteritter med ridskolan, och ridskoleeleverna de sken i kapp med solen, verkligen lyckat väder och strålande humör och rumpan ja, den höll, 9st 45 min ritter med ett + för en inbokad uteritt med två damer som kommer till mig ca 2 ggr i månaden och rider.


Här har vi sena Torsdagsgruppen på väg hem.



Vidare på Fredagkväll efter knatteridningsgrupperna bar det upp till Uddevalla för att hämta hem Hrekkur och faktum är att jag har lämnat Venus där i stället.

Jag känner att tiden är lite knapp för att träna henne så mycket som jag

bör, så därför får Johann ta över så får vi se vad som händer i framtiden och vad jag kommer fram till att göra.

Hrekkur däremot är väldigt hingstig just nu och känner lukter av både det ena och det andra tror jag, men än så länge är det ett par veckor kvar tills damerna kommer och det blir "bröllop"

 Men träningen har gått bra och nu skall han stå på vila..... han rör sig trevligt ibland gubben.







På Lördag förmiddag kom ett glatt gäng redo för ridtur.

D et var två olika grupper och sammanlagt 9 st som gjorde sig klara för en fikatur i skogen.

Denna gången hade jag tydligen inte glömt nåt, utan nu hade jag istället frågat TVÅ flickor om hjälp! Både Sandra och Lisette, det hade jag ingen aaaaning om!

Ja, ja, det blev ju bara dubbelt så trevligt och kunderna fick ju så mycket hjälp det bara ville! tak tjejer för hjälpen, alltid bra och va fler vid övergångar vid vägar m.m m.m



På eftermiddagen Lördag stundade ett nytt glatt gäng, närmare bestämt från Flexmassage och de skulle bada, äta middag ,rida tur och övernatta!

Ett glatt gäng som t.om både jag och Lisette hamna nere hos på kvällen och va med och rocka loss lite, ja, det var kul!



Efter fruckost på Söndag morgon så bar det iväg ut på hästryggen för långtur med fika, här är vi på väg hem igen.




Här har vi Perla och Blesi med sina ryttare...



Gjafar...



Rjòmi....



Thruma...




Raudur och Kjartan....



Drifas ryttare ville ta det lite lugnare på hemvägen så hon och Lisette tog en lite lugnare väg... Listte på Muska...



Drifa....




Det har varit jätteroligt att ha er här tjejer och jag hoppas vi ses igen, Hmmm om inte annat måste ju en del hämta sin bil...

Lite olyckligt slut med en bil som vägra starta, ja, ja, tur det inte hände på motorvägen i allafall, här står den ju i goda händer. Vi ses och hörs hoppas jag  och välkomna tillbaka!

På eftermiddagen stundade ytterligare en tur med ett posetivt gäng som skulle bättra på sina ridkunskaper lite för en kommande resa till Island, tyvärr inga kort, men ni är så välkomna tillbaka även ni.

Sammanfattningsvis en lyckad vecka/helg och nu stundar nästa!

I eftermiddag anländer grupp nr 2 från kommunen och skall rida och även det gänget kan nog räkna med fint  väder. Härligt!

Ha de gott/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards