madkullensislandshastar

Alla inlägg den 1 april 2009

Av paula Johnsson - 1 april 2009 08:17

Alltså! Högsesongen har inte ens börjat och jag vet inte vad folk heter, kör fel, vet ej vad det är för dag, glömmer saker....

Är det detta som kallas "går in i väggen"?!  Nej, nej nej, hinns inte med!

Nu är det ju himla mycket på gång!

Nu får vi skärpa ihop oss! Den heter det, den heter det osv.

Barnen har tittat lite frågande på mig i helgen, Albin, Anton...

nej, Ludvig var det jag födde år  2000 ja!

Ja, ja "Iwill be back"!

....men det är klart igår då, startar jag upp resan till Uddevalla,med lillhingsten som skall på träning, jajemän, allat är frid och fröjd, gubben i transporten , ja, alltså Hrekkur , vägbeskrivning för att slippa bron och vi börjar köra...

Möter bil i backen, där ni vet de e så bra att få möte... Inte!

Nejmen vem är detta... det är väl inget jag glömt nu?!

Ut stövlar en förvånad mamma och två små flickor.

Hej, du har väl inte glömt oss, vi skall praktisera hos dig mellan 9-15 idag?


Ho, Ho... E de nån hemma??

Jo, ärligt talat jag HAR glömt... tänk tänk!!....

Ja, flickor.. det blir en tur till Uddevalla idag fram och tillbacko!

Där finns det också hästar.. Paula kan du inte komma på nåt bättre, kul praktikplats och ligga på vägarna och fara.!

Åååå! Goa Cecilia har ju meddelat att hon är ledig hela veckan och gärna ställer upp vid kris...

Cecilia! Kris!, säger jag och ringer upp henne i sänghalmen, kan du komma och ta hand om mina praktikanter?

Jajemän, kommer så fort jag kan. Tack du är en ängel!

cecilia gjorde prao platsen super bra, det fodrades, det vattnades, det mockades, städa kaninburar och red en liten sväng, jag tror tjejerna hade en toppen dag, och Ja, Hrekkur kom i väg!


Och jag behövde inte köra över nån bro!!!




Och ja, jag tror det är Onsdag..

Hovslagarn kommer snart, Thruma, Kjartan och Blesi tror jag de heter som skall till verket.

En tur väntas klockan 10. hästar, ja, vi får se.

Apu e lever inväntas snart.

Lite pappersarbete skall avverkas hos revisorn.

Filip min mellanson, (tror han heter så), skall hämtas två, de andra fyra klockan tre bötjar ridskoleplaneringen och ja, jag tror det är vår!...April månad till och med!

Och jag heter MadkullaPaula.... Ja, jag tror jag fick i hop det!

Om det inte är ett aprilskämt!

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards