madkullensislandshastar

Alla inlägg den 6 april 2009

Av paula Johnsson - 6 april 2009 20:22

Japp, nu var det igång, ja, ni vet bara för att vissa har påsklov har inte alla...

Jag tillsammans med hästarna startar nu högsesong!

Vi började i morse med ett litet påskdagläger, det var Jonna, Sara, Sanny, felicia och Lotta, Lisette och Lina var också med en sväng och hjälpte till.

Här har vi först hästarna som leker "lugnet före stormen",



Rjòmi...



Tindra....



Och Birningur alias "Birger"



Efter barnen anlänt vid 08.00  fikade vi lite, pratade lite häst och om dagen och sen var det ju dags att hämta sin häst och börja pyssla lite.

Här har vi Jonna i full rulle med Drifa och vet ni... nu börjar hon ändra färg!

Ja, jag lovar bilder kommer....

men visst e de fräckt med en svart häst som blir vit, ja, dessa färgväxlare kan ju den konsten, cooolt!



Ja, hästarna fäller massor! Inte så konstigt vilket väder vi haft i dag!

Bra början på påsklägrerna och högsesongen.

Här har vi Lina med Birningur stadigt iaktagen av fru anka.



Sara och Sanny med Gjafar och Raudur...



Och igen....



Lisette med Tindra....



Och Felicia med Blesi.



Här är vi på hemgång efter andra turen, därimellan hade vi ju hunnit med lunch som faktiskt åts utomhus,  det var riktigt varmt och vi hade pysslat lite med de andra djuren och både lite gunga och stutsmatta hann vi med.

Tack flickor för en trevlig dag tillsammans med er och välkomna tillbaka.





Greta har även fått sig en liten registrering i dag.

Det har gjorts kontursdiagram och grejer (fint ska det va vettni)

Så nu kommer väl det riktiga åsnepasset på posten endera dagen.



Och eftermiddagen stundade i kommunträff!

Lena har ordnat för kommunen ett atal år nu, träffar hos mig faktiskt två ggr om året då komunanställda får välja i fall det vill komma och rida ,så sammordnar Lena gruppen och detta har bliovit så poppis så nu har faktiskt tillfällena ökat från två till tre tillfällen!

Jätteroligt tycker jag!

I dag var första gänget här och det var ett glatt gäng som ville känna på islandshästens allsidighet, och ja, vi kunde ju verkligen inte fått bättre väder!

Här har vi oss på rad på väg till fika platsen för att innjuta en god kopp kaffe....







Och ja, alla var jätteduktiga!

Det fannns ju en del som trodde man skulle avlida i början, men du fixade ju det galant... Sara!

Och visst var det väl lite som jag sa lite pirrigt måste det ju va! Det är ju det som är tjusningen?!

Här har vi en välförtjänt fika bland fågelkvitter och ja faktiskt .....rådjur!





Nu börjar jag känna mig lite trött efter en arbetsdag sen 05.00 , men jag vill först och främst önska alla som varit här idag varmt välkomna tillbaka!

Det har varit jätteroligt att ha er här!

Nu säger jag  snart som de gör på Island,  Góda Nótt!!

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards