madkullensislandshastar

Alla inlägg den 2 april 2009

Av paula Johnsson - 2 april 2009 18:57

Vilket väder!!!

Gud va härligt, det här har man väntat på! Hör fågelsång på morgonen, ljust länge, och lite värme!

Och ja, djuren de solar sig för glatta livet, här har vi Göran i solstolen!


E han inte söt?!



I dag tog jag A`si en sväng, och ja, det går bättre.

Här har vi en discution, huruvida man skall vara så pass avslappnad att man kan ta emot rytterens signaler eller ej?



Och även Sara och Greta fick sig en omgång i dag, det skulle borstas bort vinterpäls, verkas och snyggas till.

Greta var dock mäkta försjust i att sitta fast i några kättingar...

jag och Henrik titta på varann, Greta stegra och sparka och streta och drog, men ja, det var ju hennes problem, till slut insåg hon dock att hon satt fast.

Ja, åsnor är verkligen envisa!



Men titta så fin man kan bli om man bara ger sig till tåls lite grand....



Och även hönorna har sprungit kring i vårsolen idag. bland hustomtar och troll...




Och uppe vid vår lanthandel får vi lite frukt till djuren i bland och idag var det äppelfest mitt på dan!

Gott!



Och även Venus blev riden idag, det går bättre och bättre, hon har fått ett starkt förtroeende för mig och hon påminner i mångt och mycket om min gamla tävlings  häst Sku`ld.

Och nu helt plötsligt har jag hamnat i en något knivig situation!

Jag ville ju eventuellt köpa en tävlingshäst pratade jag ju om, en lite mera färdig, en som kanske inte fått med sig så mycket problem, inte varit med om så mycket osv.

Nu har jag eventuellt (inget är klart) men en sådan häst på gång, en jättefin!

Och då skulle eventuellt byte ske mellan denna och venus + en massa pengar naturligtvis!

och nu går jag här i tankar och tankar och kan inte alls bestämma mig,besked ges i helgen, men hur beskedet än blir så vet jag inte riktigt vad jag vill?!

Det är ju års träning av venus innan jag kan ut på banan, samtidigt har vi kommit långt.

Ja, ja väger för och nackdelar hela tiden, vet inte alls! Usch så jobbigt!

Och samtidigt kan det lika gärna bli så i helgen att det inte alls blir nåt med de andra stot och då är ju problemen ur världen, ja, jag får sova på saken..

Go kväll/MadkullaPaula




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards