madkullensislandshastar

Alla inlägg den 9 april 2009

Av paula Johnsson - 9 april 2009 22:03

Ja, lägrerna fortsätter, nu har vi haft tvådagarrs läger med övernattning.

Här har vi Daphne på väg på första turen. Vi hade ju lite regn på oss igår, men , men det fukar det med!


Och Linn



och Josefine



Och Niklas



Och katleen



Vi hann med en hel del skoj mellan skurarna såsom sängbus, kortspel godis och stoj!





På eftermiddagen efter lunch var det dags för nästa tur, Josefine och Niklas bytte häst eftesom trots allt Josefine tränat lite mer så passar Blesi Niklas bättre och jag tror det blev så bra så här  ...



Daphne



Linn



Här ger vi oss iväg igen.....


++


Sen har ju store pojken fyllt 15 under tiden han vart hos pappa, så det skulle ju firas lite under kvällningen, och klart moppe hade ju inköpts. Grattis stora killen!!



Alltså lillebrorsan ser väldigt avundsjuk ut, men var sak har sin tid....

På kvällen var det också tid till lite fitid och lek...


Godis utdelades och stämmningen var på topp!

Och även lite påskpysslandes blev det.




Och en del sysslade med annat....



Och sonen kom ju hem, vicken tur!!!



Och här har vi delar av gruppen!!



Och andra delar...



Och nu är det kvällen....



Efter fruckost var det ju dags att göra i ordning sin häst igen, Niklas som varit på lägret hade efter filmkväll igår  och grejer  fått lite tycke för min pojk Filip, och görbra tycker jag eftersom vi saknar ju killarna inom denna sport, så fler för dom!!!

Heja  killarna!

I dag betsämmde sig nämligen Filpip för att följa med på häst! Gud va kul!

Hör till saken... Vi va på ett möte för ett tag sedan där frågan ställdes:-Vad är du mest rädd för??

Hästar ! Svarar Filip då, uppväxt på en hästgård med mellan 20-30 hästar. Jo så tyckte han i allafall!!!



Men idag skulle  i allafall Filip med ut, men kära nån, innan han kom på vilken fot han skulle ha i?!!!

Du förgyller min dag Filip! GUd va jag skratta!!

Herregud! va, jobbar din mamma med, kan man fråga??!!!



Ja, hoppsan!

Likaså va det på turen sen, tur Drifa är så snäll, lite radiostyrd trodde nog Filip hon var, men nej! det e dom inte!!

Hallå!!! ropa Filip .... då var han på en annan stig, ja, det gick bra allt och lägereleverna tyckte det var jättebra!!


Eftermiddagen kunde utnjutas rätt mycket ute, jätteskönt!

Lunchen serverades ute!



På kvällen två timmar efter lägret skulle jag faktiskt ha påskbuf`fe för min Mamma och hennes Gösta och självklart sång och uppvaktning för sonen. Och herregud!! Jag hann!




Glad påsk alla!! Välkomna åter alla ridlägerelever och välkoma tillbaka!!

Och alla andra också naturligtvis!! Kram Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards